Engelsk

Dårlig til engelsk udtalelse...

28. juni 2018 af Vikogpindsvin (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hej
Jeg er rigtig dårlig til engelsk og især udtalelse! Ved i hvordan jeg bliver bedre?!
Hilsen V.

Brugbart svar (2)

Svar #1
28. juni 2018 af MaiiDevon

Hej! Det kan altid være nervepirrende at skulle øve sig i noget, man ikke synes, man er god til. Men det er altså sandt, at øvelse gør mester. Det, der har hjulpet mig, er:

- At spille spil, der foregår på engelsk, hvor man er nødsaget til at læse sig frem til diverse ting eller slå ord op i en ordbog.

- At se film med engelsk tale og undertekster. 

- At lytte til engelsk musik og læse lyrikken dertil.

- At tale med englændere (på skrift eller mundtligt via. fx. skype), lytte til deres udtale og lade dem irettesætte dig.

- At lave en aftale med sine venner eller sin familie om kun at kommunikere via. engelsk. 

- Generelt at høre, hvordan englændere udtaler diverse ord og gentage det. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. juni 2018 af Lyseslukker

Hej, jeg kender til dit problem og her plejer jeg at bruge google translate til at udtale ordene på engelsk eller en app (kan ikke huske navnet på den. Det var noget med pronunciation). Ellers er der nogle online ordbøger på nettet, hvor du kan høre hvordan ordene skal udtales og så kan man prøve at udtale ordene igen og igen indtil de sidder i skabet. 

For at blive bedre til engelsk på en sjov måde er at se serier på engelsk og have engelske undertekster på frem for dansk, og hver gang du støder på et ord, du ikke forstår, så kan man slå det op i ordbogen og måske kan du lave en gloseliste eller brug quizlet til at huske de ords betydning på dansk. Fordelen ved quizlet er, at du også kan få hørt ordene på engelsk, når du repeterer dem eller skal til at lære dem.


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. juni 2018 af Stygotius

Du mener måske "engelsk udtale"?


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. juni 2018 af guuoo2

Hvis du vil være bedre til at udtale engelsk, så skriv de ord
du er i tvivl om ned, hvis ikke du med det samme kan tilgå
https://forvo.com/

Hvis databasen mangler dit ord, så bare tilføj det derinde, og/eller prøv et lignende ord.
Når du tilføjer engelske ord tager det kun ca. 1 døgn før der er respons.

Det med musikken som #1 nævner er også noget der virker.


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. juni 2018 af StoreNord

Når man skal lære at tale et fremmed sprog, er det vigtigt at bruge det sammen med nogen, som hele tiden kan rette èn.
Sådan er det jo i skolen, når man læse højt for klassen. Men når der er mange elever i en klasse, blir der ikke ret lang tid til den enkelte.
I vore dage kan det foregå med en telefon over nettet, så man er uafhængig af at være samme sted. Man skal bare have den samme tekst. Så kan du læse op fra teksten og blive rettet med det samme. Igen og igen.


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. juni 2018 af Sveppalyf

Det kan være en god træning at tage en engelsk tekst og så sidde og læse den højt for sigselv.


Svar #7
29. juni 2018 af Vikogpindsvin (Slettet)

Tak!

Skriv et svar til: Dårlig til engelsk udtalelse...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.