Psykologi

Hvorfor menes det at lykke er et valg? Hva mener i har brug for forskellige meninger

01. september 2018 af Camillaalilji - Niveau: B-niveau
Har brug for forskellige meninger i mit projekt hvorfor mener i at lykke er et valg!

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. september 2018 af mathon

At kunne vælge \large \textsl{sin lykke} kræver et vist modent overblik og et vist kendskab til egne behov.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. september 2018 af mathon

Når en person kan vælge
er det en selvvalgt afvejning
mellem:
                      \small \bullet\textup{ hensynsfuldhed over for andre}
                      \small \bullet\textup{ hensynsfuldhed over for sig selv}

...et vist kendskab til egne behov:
                      betyder: hvad kan jeg ikke være foruden, hvis jeg skal trives og fungere rationelt?
                                    her tænkes ikke på luksus af nogen art, men på nære familierelationer
                                    interesseoplevelser, ro til at tænke, færdiggørelse af studium, realisering af længe
                                    udtænkte projekter m.m. kunstoplevelser, musik, sport etc., hvis jeg skal kunne
                                    være noget givende for andre, uden på forhånd at havne i indeklemt surhed, frustration,
                                    og følelse af en døgnrytme bestående af træthed, meningsløs forsømmelse og
                                    manglende udsigt til forbedring.
                                    


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. september 2018 af mathon

Valget er selvfølgelig nemmere at træffe jo mere økonomisk uafhængig og personligt selvstændig, du er. 


Skriv et svar til: Hvorfor menes det at lykke er et valg? Hva mener i har brug for forskellige meninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.