Studievalg og videregående studie

Søge ind på jura via kvote 2. Har jeg en chance?

09. oktober 2018 af Uffooo

Jeg står i en lidt dum situationen, hvor jeg har tænkt mig at prøve søge ind på jura på AAU, selvom jeg allerede læser jura på AU. I år er jeg kommet ind på jura i Aarhus, da mit snit var 0.1 lavere end det man krævede i år på AAU. Det var altid mening, at jeg skulle læse i Aalborg, da jeg personligt mener, at deres måde at sætte udannelsen sammen på vil passe mig bedre. Jeg har taget kontakt til AAU for at høre om det er muligt at blive overflyttet, hvilket det ikke var, da udannelsen er meget populær. Jeg har tænkt mig at prøve at søge via kvote 2 næste år, men har jeg gode chancer for at komme ind som en, der allerede læser jura? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
09. oktober 2018 af guzbak

Du skal nok have lidt mere i bagagen end kun to semestre på jura :) men at du læser jura lige nu burde ikke være et minuspoint i sig selv, hvis det er det du frygter. Tværtimod kan du få merit for faget og de har fået dig igennem kurset "gratis".
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
09. oktober 2018 af Uffooo

Jeg har desværre ikke så meget andet i bagagen end det. Jeg blev student i 2018, og startede med det samme på studiet. Det eneste jeg har er gode karakter i de adgangsgivendefag, og to semestre på jura. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. oktober 2018 af guzbak

Du kan jo lave noget relevant frivilligt eller få wt studiejob ved siden af indtil marts
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Søge ind på jura via kvote 2. Har jeg en chance?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.