Latin

Hjælp!!! Med syntaktisk analyse

11. oktober 2018 af krelle17 - Niveau: C-niveau

Hejsa! Jeg har virkelig brug for hjælp til en syntaktisk analyse af denne meget korte tekst. Skal til eksamen AP eksamen snart og det er ikke ligefrem min stærke side:(.. Alt hjælp er værdsat.. Hav en god dag:)

vi styrker velfærden på landets hospitaler og på plejehjemmene. vi har afsat 2,2 mia. kr. til regeringens kræftplan IV, der skal give behandlingen af danske kræftpatienter et markant løft. Vores ældre skal kunne leve det liv de ønsker. Derfor har vi afsat yderligere 2 mia. kr. til en værdig ældrepleje.


Svar #2
11. oktober 2018 af krelle17

Min fejl:/... Skal have hjælp til en syntaktisk analyse til uddraget fra Lars Løkkes tale, altså den hvor den starter med; vi styrker velfærden

Brugbart svar (1)

Svar #3
11. oktober 2018 af Moderatoren

Ok, du skriver ikke, hvor du har problemer :) 

"Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar."


Svar #4
11. oktober 2018 af krelle17

Jeg stinker til syntaktisk analyse og jeg forstår ikke rigtig noget af noget som helst.. Jeg har brug for hjælp til at finde Objektsprædikat, subjektsprædikat og indirekte objekt.. De andre ting kan jeg godt selv finde:)


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. oktober 2018 af jbmm

Spørg dog din lærer, han/hun får betaling for at hjælpe dig.


Svar #6
11. oktober 2018 af krelle17

Min lærer slog sig selv, da han hjalp mig sidst fordi jeg ikke forstod det

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. oktober 2018 af jbmm

Her er en kort forklaring:

subjektsprædikat = omsagnsled til grundled (bogen er stor)
(efter være, blive, hedde, m.fl.)

objektsprrædikat = omsagnsled til genstandsled (han visker tavlen ren)
(fortæller noget om genstandsleddet, tavlen bliver ren)

indirekte objekt = hensynsled (jeg give drengen en bog)
(på spørgsmålet: til hvem giver jeg en bog?)
 


Skriv et svar til: Hjælp!!! Med syntaktisk analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.