Samfundsfag

Unges politiske holdninger HJÆLP

28. oktober 2018 af carolinemsn - Niveau: A-niveau

Hejsa. Jeg sidder med denne samfundsfagsopgave, og jeg mangler simpelthen gode pointer. Har skrevet ca. en side indtil videre. Opgavebeskrivelsen lyder således:

Undersøg, i hvor høj graf unges politiske holdninger adskiller sig fra resten af befolkningens. Besvarelsen skal ske på grundlag af bilag A1 (tabel 1, 2, 3, 4 og 5) og supplerende materiale. Undersøgelsen skal understøttes af relevante beregninger. 

Egentlig har jeg brug for at komme med specifikke sammenhæng mellem tabellerne og hvordan det kan ses, for jeg kan simpelthen ikke udlede mere. 

Tak på forhånd. 

NB: Bilag A1 er vedhæftet 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2018 af sisus

det første du skal gøre er at finde ud af hvilke tal du vil sammenligne med. Derefter skal du udrene dem til indekstal (ingen rene tal). Du kan f.eks. kommme med en sammenhæng at unge ligger mere vægt på værdipolitik (SF, Radikale osv.) i forhold til de ældre (her sammenligner du tallene, mellem de unge og de ældre der stemmer på hvad). Når du har sammenlignet kan du sige hvorfor du tror at denne tendens indtræffer (nye værdier i de unge osv. det du har fra supplerende matteriale). håber at det kunne hjælpe lidt...


Skriv et svar til: Unges politiske holdninger HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.