Studiejob

Hvor kan man arbejde når man fylder 18?

30. december 2018 af inneedofhelp123

Jeg fylder snart 18 og skal derfor have et nyt job. Da jeg går i 2.g, skal det være på deltid, men stort set alle jobs, hvor man skal være over 18, er på fuldtid. Derudover kræver næsten alle steder også at man allerede har flere års erfaring - men hvordan er det muligt at få det, når ingen vil ansætte en?

(Jeg nægter at arbejde med telemarketing. )


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. december 2018 af AngelOneOne

Hej,

Supermarkeder er et godt sted at begynde. Nogle supermarkeder har en andel af deress kassemedarbejderstillinger (hvor man , en gang i hvert fald skulle være over 18) som deltid, og også arbejde i kiosk/pakkeudlevering er nogle gange deltidsstillinger. Jeg mener at man vist skal være over 18 for får arbejde som deltid i en kiosk i et supermarked, fordi du skal udlevere spiritus, cigaretter og håndkøbsmedicin - så her kan de ikke bare køre med de billigere ungarbejdere.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
31. december 2018 af inneedofhelp123

#1

Hej,

Supermarkeder er et godt sted at begynde. Nogle supermarkeder har en andel af deress kassemedarbejderstillinger (hvor man , en gang i hvert fald skulle være over 18) som deltid, og også arbejde i kiosk/pakkeudlevering er nogle gange deltidsstillinger. Jeg mener at man vist skal være over 18 for får arbejde som deltid i en kiosk i et supermarked, fordi du skal udlevere spiritus, cigaretter og håndkøbsmedicin - så her kan de ikke bare køre med de billigere ungarbejdere.

/Angel

Jeg har arbejdet i et supermarked i 2,5 år nu, også i kiosk, og der er næsten ikke mulighed for at få en stilling når man er fyldt 18, medmindre det er som del af en uddannelse... 

 

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. marts 2019 af Pedro12

Du kan eventuelt se, om nogle virksomheder (online) har brug for hjælp med at skrive tekster eksempelvis? Er du skarp indenfor tekstarbejde, så plejer der faktisk at være fint med jobs derude, hvor du skal skrive tekster. Disse tekster bruges i markedsføringsøjemed, og når først man er inde i det, så er det ret fedt. Jeg har blandt andet hjulpet virksomheder med udelejning af studentervogn, salg af gardiner og sågar biler. Jobindex plejer at have nogle jobs, hvis du søger efter det og går til de bagerste sider :-) 


Skriv et svar til: Hvor kan man arbejde når man fylder 18?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.