Studievejledning

Starte i 1.G igen?

06. januar 2019 af Gymelv

Lige nu går jeg i 1.G og jeg har ikke haft en særlig god start, jeg har fået nogle virkelige dårlige karakterer og er ikke helt med på sporet hvad det angår undervisning. Desuden så klare jeg mig heller ikke særlig godt socialt da jeg hverken ryger, drikker eller fester og alle mine "gamle" venner går på en form for 10 klasse og starter først på andet gym næste år. Jeg tænkte bare om det var en mulighed at droppe ud af Gym lige inden sommerferien også søge ind på et andet Gymnasie også starte på det ved skolestart. Jeg har ikke rigtig nogen interesse i at arbejde indtil skolen starter igen så jeg ville bare vide om det var muligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. januar 2019 af JohnDoe1990

Jeg har engang skiftet gymnasium ved at tage kontakt til en studievejleder på det gymnasium som jeg ønsket at skifte til. Jeg tog kontakt lige umiddelbart før sommerferien. 

Jeg tror bestemt det er muligt for dig, forudsat at de har plads til dig. Men tror det er bedre at du hurtigst muligt tager kontakt til en studievejleder på det andet gymnasium og forklar dem at du ikke trives på dit nuværende gymnasium. De kan hjælpe dig med hvad du konkret skal gøre. Måske skal du ansøge formelt ligesom dine venner skal, eller også skal du måske indskrives udenom denne procedure. Det ved de. :-) 


Skriv et svar til: Starte i 1.G igen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.