Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Udvælgelse af SRP-emne HHX

10. januar 2019 af MagnusPed

Hej med Jer,

Jeg er en handelsskole elev på tredje år som skal til at skrive mit afsluttende studieretningsprojekt, men er noget i tvivl om valg af emne. Og derfor søger jeg nu Jeres råd og vejledning, til et eventuelt valg af fordybelsesområde. Jeg har valgt at udarbejde min rapport i fagende Virksomhedsøkonomi A og Afsætning A da det er her mine primære interesser og færdigheder er. Nedenfor har jeg listet en række virksomheder op, som har fanget min interesse, men er i tvivl om områdernes imperi samt relevans i fagene?

Mit første forsøg på et område var inden for neuromarketing i ovenævnte fag, med et ønske om at analysere den danske virksomhed "TrendHim", der netop anvender det i deres branding mm. Dog så jeg mig nødsaget til at hoppe fra, da jeg frygtede at jeg ikke nok imperi kunne finde, og området ville være for svært at undersøge fyldestgørende.

Mulige emner

1. B&O

2. McDonald's

3. Pandora A/S

4. Vestas

5. Jensens Bøfhus

Venlig hilsen, 

Magnus 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. januar 2019 af sm26

Søgte lidt på Google efter SRP Virksomhedsøkonomi A og Afsæntning A, og du kunne evt. få lidt inspiration. Ved desværre ikke noget om disse to fag... Men fandt dette link, som du måske kunne få inspiration af:

https://www.studienet.dk/b/?category=154,1,143

PS: Husk at spørge din lærer til råds, før du sætter dig for dybt ind i et emne.


Skriv et svar til: Udvælgelse af SRP-emne HHX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.