Fransk

Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med fransk og spansk?

19. februar 2019 af Cebolavi - Niveau: Universitet/Videregående

Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med Fransk og Spansk? Jeg hørte nogle meget dårlige ting angående gymnasiereformen, som f.eks at fremmedsprogs timer er blevet sparet næsten væk i 1.g. Jeg er selv født tosproget med fransk og spansk som modersmål, er meritlærer uddannet (folkeskolen) som fransklærer og billedkunstlærer, har arbejdserfaring som folkeskolelærer med fransk og spansk, men det er ikke nok franske og spanske timer i folkeskolen for at kunne få et job. At læse et andet fag end de 3 jeg nævnte er udelukket, jeg brænder for de to sprogfag som er min identitet, og kan se det giver mening at fortsat undervise i disse to fremmedsprog, som tilbydes med flere timer i gymnasierne....er det et fuldstændig dumt valg? Jeg ved at der er mange gymnasier som tilbyder begge to sprog, og at f.eks spansk er jo et fremtidssprog (spansk er jo anden største verdenssprog!) går heller ikke efter et fuldtidsjob, jeg vil bare ved om nogen har erfaring med at have hørt om gymnasielærere ansat udelukkende i fransk og/eller spansk. f.eks som deltid eller fuldtid. Jeg overvejer at søge ind til studiestart i august-september 2019. Hvis jeg bliver optaget, læser jeg i 5 år, det er heller ikke så lidt, når man er 41 år. På forhånd tak for svar!


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. februar 2019 af Tqooa

Uden at have for meget at bygge det på, tror jeg bestemt ikke, at det er umuligt. Min spansklærer fra gymnasiet var godt nok også tysklærer, men da der var så mange spanskklasser, underviste hun kun spansk. Og det var på et normalt middelstort gymnasium. Så jeg tror, at det sagtens kan gå, hvis du også kan undervise i fransk. :)


Svar #2
19. februar 2019 af Cebolavi

Det lyder meget opmuntrende! Tak for feedback. Nu må vi se om andre svarer også.


Skriv et svar til: Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med fransk og spansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.