Studiejob

Opsigelse i føtex?er det fra dags dato?

05. maj 2019 af Enelam100

Jeg har besluttet mig for at sige min stilling op i føtex, er det fra dags dato nogen der ved det?

Jeg startede den 27 marts og er i tvivl, i nogen jobs er det fra dag til dag når man ikke er funktionær?

Da jeg har fået en rigtig dårlig behandling, håber jeg det er fra dags dato?nogen der kan hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. maj 2019 af Sveppalyf

Det skulle gerne stå i din ansættelseskontrakt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. maj 2019 af Capion1

Som # 1.
# 0
Når du evt. igen søger et job et andet sted, skal du ikke give udtryk for dårlig erfaring(er) med tidlig(ere)
arbejdsplads(er). Selv om du er gal eller sur, så lad det ikke skinne igennem det nye sted.


Svar #3
05. maj 2019 af Enelam100

Det står nemlig at det er i følge HK men at hvis man har prøveperiode er det fra dag til dag men der står ingen steder om der er prøveperiode

Brugbart svar (0)

Svar #4
05. maj 2019 af Sveppalyf

Hvis der ikke står noget i din kontrakt om prøveperiode, så er du nok ikke prøveansat.

Dit opsigelsesvarsel er sikkert enten 14 dage eller 1 måned, så du må enten bide i det sure æble og holde ud så længe, eller du kan stoppe med det samme, og så mener jeg at de har ret til at beholde ikke-udbetalt løn.


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. maj 2019 af ringstedLC

#4: Delvist enig. Der er formentlig tale om en timeansættelse og der skal optjent løn udbetales.

#0: Dit opsigelsesvarsel skal fremgå af ansættelseskontrakten.


Svar #6
06. maj 2019 af Enelam100

Tak for alle svarere, har snakket med HK og der er opsigelse fra dag til dag, bare lidt info ;-)


Skriv et svar til: Opsigelse i føtex?er det fra dags dato?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.