Studievejledning

Jeg tror jeg gerne vil gå HTX 3.G om – hvordan gør jeg?

08. maj 2019 af HTXmanden

Hej alle. Jeg lavede et tidligere indlæg her for præcis 4 måneder siden, hvor jeg spurgte (af bekymring) om jeg kunne tage 3.G om. Med min 2.G's karaktere + min SRP (fik 10) ligger mit snit nu på 8,5. Første og andet standpunkt gik af lort til og mine nuværende 2. standpunktskaraktere for 3.G ser ud som følgende:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Teknikfag A Digital design og udvikling: 4 (min lære synes jeg står til et fire tal på trods af at jeg kun har fået 12 i afleveringerne her på det seneste)

Programmering C: 4 (mangel på aflevering af journaler/synopsis)

Dansk A Skriftlig: 00 (har manglet at aflevere RIGTIG mange afleveringer)

Dansk A Mundlig: 4 (synes jeg siger hvert fald noget i hver time)

Informationsteknologi B: 4 (Her vil jeg vurdere mig selv til et 10 tal og jeg ved at hvis jeg kunne starte om ville jeg kunne nå dette mål)

Mat A Skriftlig: 4 (Dette fik jeg i min terminsprøve så det siger jo lidt sig selv)

Mat A Mundlig: 7 (Det er fint. Jeg er tilfreds)

Samf B: 7 (Kunne være bedre men jeg er tilfreds)

-------------------------------------------------------------------------

Hvad skal jeg gøre for at gå om? Kan jeg gå om? 

Jeg har afleveret følgende eksamensopgaver:

- SO Mappe (skal 100% op i denne mundligt og det er min sidste eksamen)

- Programmering C Synopsis (skal muligvist op mundligt)

Jeg skal derudover også aflevere Teknikfag A her på fredag og Informationsteknologiprojektet her på søndag. Problemet her er at jeg i teknikfag A er i en gruppe på 3 andre og en af mine gode venner er med der. Den samme ven arbeder jeg også sammen med i ITK projektet. Har ikke lyst til at svigte nogle, på grund af at jeg gerne vil gå om. Alt det her er noget lort og jeg bliver mere og mere deprimeret for hvert sekundt der går. Jeg kan fandme snart ikke klare det mere. Jeg er ikke klar til at færdiggøre 3.G og jeg er fandme ikke klar til at tage en videregående uddannelse. Føler at endnu et år ville gavne mig meget. Så pyt med den studentervogn, så må jeg sku bare betale igen, og i forhold til huen.. ja, den vil jeg så få næste år. 


Hvad synes i? For jeg er der hvor jeg er ved at give op. Der bliver givet karaktere på søndag, og de bliver offentliggjort fredag næste uge, samt vores oversigt over de eksaminer vi skal op i. 

Hjælp,

- En meget trist og deprimeret 3.G'er.

P.S: Min studieretning er Mat/IT og på nuværende tidspunkt er vi de sidste Mat/IT'er tilbage på skolen. Den nye linje hedder computer science. Tre af mine gode klassekamerater gik om i 2.G fra Mat/IT til computerscience klassen og en af dem er droppet ud. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2019 af DrNielsen

Nu er det godt nok ved at være mange år siden jeg gik i gymnasiet, men dengang var der elever der fik lov til at gå om. Der er sikkert nogen herinde der ved hvordan landet helt nøjagtigt ligger, men jeg tror altså at den aller bedste vejledning kommer fra din studievejleder. Gå ned og arranger et møde med dem - det er det de er der for :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2019 af Smut1

Ja, det skulle gerne bare være nok at sige man gerne vil gå om. Alt andet ville da være helt fjollet!


Skriv et svar til: Jeg tror jeg gerne vil gå HTX 3.G om – hvordan gør jeg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.