Dansk

Skrive professionalt

02. juni 2019 af hermionegranger12 - Niveau: 7. klasse

Hej

Jeg er en pige i 6 klasse, som meget gerne vil lære at skrive mere flydende og professionalt end jeg gør nu, altså skrive sådan at det lyder rigtig godt.

Nogle forslag?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2019 af Magnus1213

Der findes sikkert en række hurtige alternativer, men det jeg selv er blevet meget inspireret af er af at læse bøger. Det behøver ikke være nogle af de der ordentlige klepperter, men bare nogle som du synes har et sprog du synes om kan hjælpe dig meget i det lange løb.


Svar #2
02. juni 2019 af hermionegranger12

Okay tak :) Har du et forslag til en bog?


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2019 af Magnus1213

Det kommer nok meget an på hvilke slags bøger du godt kan lide. Personligt har jeg altid godt kunne lide sproget i f.eks kenneth Bøgh Andersens bøger, specielt Den Store Djævlekrigen.

En anden god fantasy-serie er Det Gyldne Kompas, som har et supergodt sprog. De er lidt store, men hvis du godt kan lide den genre kan du sagtens komme igennem dem hurtigt :)

Og så er der selvfølgelig Harry Potter bøgerne, som næsten er et must hvis du ikke allerede har læst den.

Det er godt nok mest fantasybøger jeg kender til, men de titler jeg har nævnt er supergode og så ligger de meget op af voksenbøger i forhold til sprog


Svar #4
05. juni 2019 af hermionegranger12

Tak! Jeg har læst Det gyldne kompas og Harry Potter, men vil se på den tredje

Skriv et svar til: Skrive professionalt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.