Studievalg og videregående studie

Er Farmaci noget for mig?

14. juni 2019 af unituni

Hej. Jeg skal til at vælge videregående uddannelse og er usikker på hvilken uddannelse der er egnet til mig. Jeg vil gerne arbejde i medicinalindustrien som den der udvikler lægemidlerne. Derfor har jeg overvejet Farmaci på KU, da jeg tror at denne uddannelse vil give mig kompetencerne. Jeg har dog hørt at man som færdiguddannet farmaceut ikke er den der udvikler medicinen, men er den der laver kvalitetssikring af medicinen. Hvis dette er rigtigt, tror jeg ikke at denne uddannelse er noget for mig. Hvilken uddannelse skal jeg så vælge, hvis jeg gerne vil udvikle og fremstille medicin? Er der nogle farmaceuter eller Farmaci-studerende der vil fortælle om uddannelsen og hvilken stilling man kan have når man er færdiguddannet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2019 af guzbak

Hvad med denne kandidat?

https://www.ug.dk/uddannelser/bachelorogkandidatuddannelser/kandidatuddannelser/naturvidenskabeligekandidatuddannelser/matematikfysikkemiogdatalogi/medicinalkemi

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2019 af DrNielsen

Jeg har en farmaceut i min familie som arbejde med salg af præparater. Som jeg har forstået det, er det en ret forskningsorienteret uddannelse, så jeg tror ikke nødvendigvis at du skal afskrive den :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juni 2019 af Stygotius

ad #1

Vaffor  en "kandidat"???


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. juni 2019 af mettemettemette

Inde på farmaci studiets side på KU er den første sætning: "Kan du se dig selv opfinde et nyt lægemiddel?" Så, jah, det lyder umiddelbart som noget du eftersøger.


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. juli 2019 af DrNielsen

Jeg vil skyde på at der er tale om kandidat-uddannelsen i farmaci. Som majoriteten nok har fundet ud af.

Skriv et svar til: Er Farmaci noget for mig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.