Matematik

Hjææælp til binomialtesten!!

01. september 2019 af lorinos - Niveau: A-niveau

Hej jeg har prøvet at svar på de første to spørgsmål, men jeg ved ikke om jeg har lavet dem rigtigt og jeg ved heller ikke hvordan jeg skal lave resten.

Håber at der er nogle der kan hjælpe, da det er en aflevering, der skal afleveres i morgen. 

på forhånden tak

Vedhæftet fil: Skærmbillede (554).png

Svar #1
01. september 2019 af lorinos

Slet ikke nogle der kan hjælpe??


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. september 2019 af AMelev

Du bør være i bedre tid. Du kan ikke regne med, at der lige sidder en parat til at hjælpe dig, når du har brug for det.
Det er en dårlig idé, at du så selv laver en rykker, for så fremstår din tråd jo i oversigten, som om du har fået svar, og så går hjælperne videre til indlæggene med 0 svar. 
Vi er normalt forholdsvis hurtige herinde, så hvis du ikke har fået svar efter en dag eller to, så kan du lave en ny tråd, hvor du efterlyser hjælp til spørgsmålet.


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. september 2019 af AMelev

Ad a) Du har ret, men bør nok lige begrunde, at testet er højresidet. Højst 10%: så forventes små testresultater, så mange defekte vil være kritiske for hypotesen, altså testresultater i den høje ende, dvs til højre i mængden af mulige resultater {0,1,2,.....,23,24,25}

Ad b) Du skal skrive, hvilken værdi,invBinom(1-alfa,n,p) giver.
Den kritiske mængde er i hvert fald ikke {0,1,2,...,5}, da den kritiske mængde ligger til højre.
invBinom(1-alfa,n,p) bestemmer så vidt jeg kan se den kritiske værdi, og så er den kritiske mængde {5,6,....,25}, dvs. acceptmængden er {0,1,2,3,4}

Ad c) Sandsynlighedden for at begå fejl af 1. art er sandsynligheden for at forkaste en rigtig hypotese, altså sandsynligheden for at lande i den kritiske mængde i b(25,0.1), dvs. P(X ≥ 5) (i Nspire: binomCdf(n,p,5,25))

Ad d) 4 ligger i acceptmængden, så på det grundlag kan hypotesen ikke forkastes.


Skriv et svar til: Hjææælp til binomialtesten!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.