Dansk

hej alle jer der er villige til at gøre mig en tjeneste. Jeg vil meget gerne have at i laver et resume af den følgendende tekst da det er en lektie der skal afleveres meget snaret Landbrugssamfundet F

02. september 2019 af bobdid - Niveau: C-niveau

hej alle jer der er villige til at gøre mig en tjeneste. Jeg vil meget gerne have at i laver et resume af den følgendende tekst da det er en lektie der skal afleveres meget snaret. Teksten: Landbrugssamfundet For 200 år siden boede de fleste mennesker i Danmark på landet. Ofte boede flere generationer sammen, både børn, forældre og bedsteforældre. Og man levede tæt på andre dele af familien som onkler, tanter, fætre og kusiner. Alle var afhængige af, at man udfyldte de roller og opgaver, man havde i familien. Kvinderne sørgede for husholdningen, mændene passede dyrene og arbejdede i marken, børnene gik i skole og hjalp til derhjemme. Skolen måtte sørge for, at børnene havde mulighed for at hjælpe til derhjemme. Børnene fik fx fri fra skole, når der skulle høstes kartofler – dengang hed efterårsferien derfor ”kartoffelferien“. Det var almindeligt, at man gik ud af skolen i 12- 13-års-alderen, så man kunne komme ud at tjene. 

Jeg håber at få et svar meget snart.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2019 af ringstedLC

 

#0

Jeg vil meget gerne have at i laver et resume af den følgendende tekst da det er en lektie der skal afleveres meget snaret.

Så vi skal lave dit resume fordi du ikke er kommet igang noget før.

Kom selv med et bud på dit resume og spørg om konkrete problemer.
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. september 2019 af Stygotius

Hvor er dit eget forsøg på at lave et resumé??


Skriv et svar til: hej alle jer der er villige til at gøre mig en tjeneste. Jeg vil meget gerne have at i laver et resume af den følgendende tekst da det er en lektie der skal afleveres meget snaret Landbrugssamfundet F

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.