Fysik

Tyngdekraften i Jupiter

08. oktober 2019 af Trojanskhest - Niveau: C-niveau

nu prøver jeg igen

er der en venlig sjæl der kan skrive udregningen op for at finde tyngdekraften i jupiter. jeg kender godt formlerne så det er ikke det er problemet, det er mere hvordan i løser udtrykket. Er der en der kan skrive det ud med specifikke talværdier???


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. oktober 2019 af peter lind

Den har du jo fået svar tidligere. Der er ingen grund til at de skal starte forfra. Hold dig til din oprindelige tråd. Hvis der er noget du ike forstår kan du skrive der detaljeret om hvad du ikke forstår


Svar #2
08. oktober 2019 af Trojanskhest

#1

Den har du jo fået svar tidligere. Der er ingen grund til at de skal starte forfra. Hold dig til din oprindelige tråd. Hvis der er noget du ike forstår kan du skrive der detaljeret om hvad du ikke forstår

Det har jeg netop ikke fået svar på, jeg spørger om noget ene du svarer på noget andet 


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. oktober 2019 af Sveppalyf

Hvad er det præcist du skal regne ud? Er det tyngdekraften på et givent legeme på overfladen af Jupiter? I så fald skal vi kende massen af legemet. Er det tyngdeaccelerationen på Jupiters overflade? Den finder du som

gJupiter = G*mJupiter/rJupiter2


Skriv et svar til: Tyngdekraften i Jupiter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.