Studievejledning

Kvote 2????

09. oktober 2019 af jimmiy

Hej,

Jeg vil gerne vide om kriterierne for tilmelding til kvote 2. Hvad er tilmeldingsprocedurerne i Psykologi på Århus Universitet. Jeg har brug for at supplere matematik B for at kunne opfylde kravene til kvote 2. Desværre har jeg ikke et højt gennemsnit for tilmelding til kvote 1. 

Jeg har følgende karakterer:
Dansk A: 10, 02

Engelsk B: 10, 4

Matematik B: Supplere

Samfundsfag B: 7

Er det tilfredsstillende med henblik på optagelse på Universitetet, og hvordan de kan forbedres? Had er gennemsnittet for tilmelding i kvote 2?

Mehmed Durakovic


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2019 af thelma333 (Slettet)

prøv at læse her

https://www.studentum.dk/studieguiden/artikler-og-tips/kvote-2-paa-psykologi-13250

eller kontakt en studievejleder på universitetet


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. oktober 2019 af AndersSander

Gælder kun i kvote 2: Århus Universitet og Ålborg Universitet

Ja, karaktermæssigt vil det kun være dine karakterer i Dansk A, Engelsk B, Matematik B, NF og SamfB/Historie B som vil blive taget i betragtning. Hvis du gerne vil forbedre dit gennemsnit i fagene, så vil jeg råde dig til at tage kontakt til dine nærmeste VUC’er, og høre, om de udbyder fagene til karakterforbedring. Det vil egentlig sige, at du vil komme til at tage de samme fag igen, og hvis du ender med at få højere karakterer end dine nuværende, så vil vi tage dem i betragtning i stedet for. Adgangskvotient i kvote 2 sidste år lå på 11. Man tager udgangspunkt i de relevante fag og udregner gennemsnittet af det.

Hvis du beslutter dig for at gå i gang med at karakterforbedre, så skal du lige tjekke op på vores dokumentationsfrister. Dem kan du læse her.

Syddansk Universitet og Københavns Universitet gælder ikke. Du skal op til en såkaldt optagelsesprøve

Held og lykke fremover.


Skriv et svar til: Kvote 2????

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.