Matematik

Hvor mange terminer skal BIO afdrage for at have tilbagebetalt lånet? Filen LÅN eller svararket kan bruges ved løsning af opgaven.

23. november 2019 af Tazetaget12 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej, jeg skal senest aflevere min aflevering i dag, og jeg har det virkelig svært ved denne opgave, så jeg håber, i ville hjælpe mig.

Renten på lånet er 2 % pr. termin, og BIO skal betale en ydelse på 68 199 kr. pr. termin.

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. november 2019 af StoreNord

Du skal vel bare udfylde skemaet med håndkraft, linje for linje.
Når du så har fået et fornuftigt resultat, kan du lege med det i et regneark.
https://www.regneregler.dk/annuitetslaan

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. november 2019 af peter lind

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. november 2019 af peter lind

Jeg vil råde dig til at gøre det i regnearket. Regneark er som skabt til den slags opgaver

Beregn renten i kolonnen til det. Næste kolonne er 68199 ny saldoen er saldo-rente+ydelse

sæt næste saldo til den gamle ny saldo

Derefter er det bare at kopiere

Brugbart svar (0)

Svar #4
24. november 2019 af mathon

\begin{array}{llll} n=\frac{\log\left ( \frac{y}{y-G\cdot r} \right )}{\log(1+r)}\\\\ n=\left \lceil \frac{\log\left ( \frac{68199}{68199-612600\cdot 0.02} \right )}{\log(1+r)} \right \rceil=24\textup{ hvor sidste terminsydelse er \textbf{noget} mindre} \end{array}

Svar #5
24. november 2019 af Tazetaget12 (Slettet)

Tusind tak!! 

Skriv et svar til: Hvor mange terminer skal BIO afdrage for at have tilbagebetalt lånet? Filen LÅN eller svararket kan bruges ved løsning af opgaven.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.