Matematik

En forbindende tekst?

08. maj 2020 af BoHTX (Slettet) - Niveau: B-niveau

Kære SP-hjælpere,

Hvad er en forbindende tekst? Jeg er i tvivl efter at have læst en besvarelse jeg fandt på nettet, hvor en lærer gav 12 for den. Se vedhæftet billede. Hvor er den forbindende tekst i besvarelsen, og i øvrigt, hvorfor 12?

Vedhæftet fil: Forbindende tekst + 12.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj 2020 af PeterValberg

Jeg indsætter lige dit billede, det gør det nemmere at hjælpe

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Brugbart svar (0)

Svar #2
08. maj 2020 af AMelev

Der mangler klart en begrundelse for konstanternes anvendelse samt en begrundelse for, at der er tale om en lineær sammenhæng (hvis det da ikke ikke er direkte oplyst).

Opgaveformuleringen er typisk, at der indledningsvis oplyses, at ting2 stiger/falder med ... eller ...%, når ting1 stiger med ..., samt en startværdi.
Spørgsmålet lyder så
Indfør passende variable, og opstil et udtryk som beskriver ting2 (målt i ...) som funktion af ting1 (målt i ...).

Så skal man selvfølgelig begrunde, hvorfor det er en lineær hhv. eksponentiel sammenhæng, der skal bringes i anvendelse, og hvorfra man slutter, hvilke tal, der repræsenterer hhv. a og b.
Jeg tror ikke, du skal hæfte al for meget lid til det. I hhvert fald er det en dårlig ide at følge eksemplet.

Skriv et svar til: En forbindende tekst?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.