Matematik

Lineære differentialligninger af 1. orden - Bestem en løsning med en vandret tangent

23. maj 2020 af MT2001 - Niveau: A-niveau

Hej

Under forberedelse til eksamen har siddet og døjet med denne opgave i lidt tid og kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg ved ikke om jeg konstant overser noget, men jeg sidder i hvert fald fast! Håber nogen kan hjælpe.

Vedhæftet fil: Udklip.png

Svar #1
23. maj 2020 af MT2001

Det skal lige siges at jeg sidder fast ved punkt 2. Undrer mig også over om jeg mangler et koordinatsæt?


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2020 af peter lind


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. maj 2020 af peter lind

Hvis den har vandret tagent er y' = 0. Hvis du sætter det ind i differentilligniingen får du 3/2 = x+2. Heraf finder du x, så du har et punkt hvor løsningen går igennem


Svar #4
23. maj 2020 af MT2001

#3

Hvis den har vandret tagent er y' = 0. Hvis du sætter det ind i differentilligniingen får du 3/2 = x+2. Heraf finder du x, så du har et punkt hvor løsningen går igennem


Hold da... Jeg ved ikke lige hvordan jeg missede det. Det må vist være tid til at tage en pause nu. Tak :))


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. maj 2020 af peter lind

Du koncentrerede dig bare om løsningen ikke differerntialligningen


Skriv et svar til: Lineære differentialligninger af 1. orden - Bestem en løsning med en vandret tangent

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.