Matematik

parameterfremstilling tid gået fra punkt til punkt MatB Fleks

29. maj 2020 af Fleksmat - Niveau: B-niveau

Hej jeg sidder og arbejder med denne her opgave, jeg har udregnet alt udover den sidste opgave C:

Hvor mange minutter er Mads of at gå fra A til B?

jeg har kigget på frividen.dk og set videoer men synes ikke det giver mening for mig.

jeg skal fra punkt (7,4) til (9.4 , 7.2) med den fremstilling der er oplyst i opgaven. Men jeg er på helt bar bund med hvilken formel jeg skal bruge, jeg bruger maple til det meste.

Håber i kan hjælpe

Vedhæftet fil: eksamensproblem2.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2020 af peter lind


Svar #2
29. maj 2020 af Fleksmat

hmm kan ikke se hvis du har skrevet noget @PeterLind jeg kan kun se du har lagt mit billede op hvor det er forvrænget


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2020 af peter lind

Vejlængde i x (eller y retning)= strækning i x (eller y retningen) * tid i x (eller y retningen)


Svar #4
29. maj 2020 af Fleksmat

#3

Vejlængde i x (eller y retning)= strækning i x (eller y retningen) * tid i x (eller y retningen)


hmm jeg er bange for jeg ikke forstår hvordan jeg skal udregne det ud fra  det du siger... :(


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. maj 2020 af peter lind

vejlængde i x retning  |xA-XB| tilsvarendenfor y retningen

hastigheden i x retningen 1,5 10m/minut


Svar #6
30. maj 2020 af Fleksmat

Jeg har fået det til 9.4-7 =2.4/1.5 =1.6min og så 7.2-4=3.2/2= 1.6min.

er det rigtigt udregnet ? :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
30. maj 2020 af peter lind

Hvor får du 7 fra ?

9,4 -7 er = 2,4 ikke 2,4/1,5


Svar #8
30. maj 2020 af Fleksmat

9.4 er slut punkt i x aksen. 7.0 er start punktet i x aksen. så 9.4-7  = 2.4. og så er fremskrivningen i x aksen på 1.5. så jeg dividerer 2.4 med 1.5 og får 1.6.


Brugbart svar (0)

Svar #9
30. maj 2020 af peter lind

Det er da ligegyldigt hvad afstanden mellem A og startpunktet fo x aksen. Det er afstanden mellem A og B du skal finde


Skriv et svar til: parameterfremstilling tid gået fra punkt til punkt MatB Fleks

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.