Dansk

Dansk.- synonym

26. juni 2020 af Lukassssssss - Niveau: B-niveau

Hvis man får alting til at lyde som om det skal gå godt igen - er der et synonym for det? plz hjælp

eller nogen ideer til hvad man kunne søge efter?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2020 af Capion1

Fortrøstningsfuld.
F.eks.:
Han er fortrøstningsfuld, hvad angår corona'en.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. juni 2020 af StoreNord

#0
Ukuelig. Optimist.


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. juni 2020 af Stygotius

For at tale om synonymer kræves det at man behandler et ordpar.

"Ukuelig"  og "optimist" er  ikke synonymer al den stund ordet "ukuelig" er et adjektiv, og "optimist" et substantiv, og  "ukuelig"  har ikke den samme betydning som de andre foreslåede.


Brugbart svar (1)

Svar #4
27. juni 2020 af StoreNord

Jeg kan kun se et andet forslag. Det er ikke mange.

Men jeg synes nu, mit forslag er i samme stil. Jeg kunne også have sagt ukuelig optimistisk.
Men #3 ved måske bedre end alle vi andre, hvad det egentlig er #0 har brug for?


Brugbart svar (1)

Svar #5
28. juni 2020 af Stygotius

Denne Store Nord" kunne godt have sparet sig sin sarkasme og pinligt flabede uforskammethed.

Det hedder i øvrigt  "ukueligt optimistisk", -ikke "ukuelig optim."  -så ja,  jeg ved bedre end visse andre.

Hvem har talt om "mange forslag" ???

At noget er "i samme stil", gør nu engang ikke noget til synonymer, hvilket er hvad spørgeren bad om en forklaring på.

Synonymer er ord som altid og under de samme omstændigheder bruges af indfødte talere med den samme geografiske, sociale, uddannelsesmæssige og erhvervsmæsssige baggrund. Spørgsmålet om hvorvidt der overhovedet findes ægte synonymer, hører hjemme i  en helt anden diskussion


Skriv et svar til: Dansk.- synonym

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.