Debat

Uni vs karakter?!

22. august 2020 af needhelp112 (Slettet)

Hej allesammen,

har færdiggjort mit første år på uni og skal her til september begynde mit 3. semester. Det tog mig et godt stykke tid inden jeg fald til universitetslivet- og med det sagt startede jeg elendigt ud med mine karakter og  afsluttede med en høj karakter til et af mine sidste eksamner. Jeg arbejdede ikke godt nok på de kurser jeg fik, hvilket jeg inderligt fortryder (da jeg i gym iøvrigt altid stræbede efter at kunne mit stof ordentligt og  fik10-12 i karakter). Idag har jeg en hel anden opfattelse, ambitioner samt klarhed over hvad jeg gerne vil med min uddannelse og regner ikke med at ende med samme karakter som jeg startede ud med. Oftest set får man af vide at karakter ikke betyder medmindre man gerne vil arbejde for private virksomheder, læse PhD osv. Mit spørgsmål er så: kan man blive udlukket fra de nævnte ting, hvis man fx overordnet se gennem ens videregående uddannelse har fået gode karakter men ikke lige det første år?. Ved godt, at det er lidt af et mærkeligt spørgsmål, men synes det er interresant alligevel:)


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. august 2020 af Anders521

#0 Hvis du læser en jobannonce for private virksomheder igennem, er det ikke altid go'e karakterer, men snarere en relevant uddannelse, erhvervserfaring samt særlige (faglige/sociale) kompetencer, der er i efterspørgsel.


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. august 2020 af Justitia

På jura er høje karakterer en stor fordel.


Skriv et svar til: Uni vs karakter?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.