Matematik
tegn grafen for f ( wordmat)
Hej
jeg sidder med en ogave hvor jeg skal tegne graften for f. ( opgave vedlagt. )
men jeg for ikke et ordnligt resultat? jeg er først ved at lærer wordmat, så jeg er ikke så god til det endnu..
er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven?
Svar #2
31. august 2020 af sandrai
nu har jeg prøvet at følge liket, men min gider ikke, jeg har vedlagt et billede af hvad det skriver
Svar #4
31. august 2020 af AMelev

Anvisningen i starten går på, hvordan du kan skrive forskriften i Wordmat, men så vidt jeg kan se, kan man ikke regne med den - i hvert fald ikke i den version af Wordmat, jeg har - jeg får samme melding, som du gør.
Du kan godt tegne grafen i Wordmat vha. Graftegning > Vis graf (se vedhæftede), men det er lettere at følge anvisningerne videre i videoen og tegne i Geogebra.
Svar #5
Anvisningen i starten går på, hvordan du kan skrive forskriften i Wordmat, men så vidt jeg kan se, kan man ikke regne med den - i hvert fald ikke i den version af Wordmat, jeg har - jeg får samme melding, som du gør.
Du kan godt tegne grafen i Wordmat vha. Graftegning > Vis graf (se vedhæftede), men det er lettere at følge anvisningerne videre i videoen og tegne i Geogebra.
Det virker heller ikke for mig i geogebra ???????
Svar #6
31. august 2020 af PeterValberg
#0 Se eventuelt dette < LINK >
hvor jeg indtaster din stykkevise funktion i Wordmat
Svar #7
Det bare mærkelig jeg ikke kan i de andre programmer
Svar #8

¬ er "non-tegn". Betingelsen læses: "x ligger ikke mellem 0 og 4 og x ligger mellem 4 og 10"
Hvorfor det er med, fatter jeg ikke. Når x ∈ [4,10[, er det jo en helt overflødig betingelse, at x ∉ ]0,4[.
Det gør ingen forskel, men er irriterende at se på, og jeg kan ikke finde ud af, hvordan man slipper for det.
Svar #9
#7 Metoden i #6 er den samme som var vedhæftet i #4.
Der tegnes to begrænsede funktionsdele i samme vindue, men man kan ikke beregne funktionsværdier eller ligningsløsning med den metode.
Det kan man, hvis man bruger metoden i #8 i Geogebra.

Skriv et svar til: tegn grafen for f ( wordmat)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.