Tysk

Tysk disposition

20. september 2020 af mia1704 - Niveau: 9. klasse

Hejsa jeg skal lave en disosition over denne mundlige eksamen.

nogen som kan hjælpe med at lave en? Den handler om reisen und ferien, og her er hvad den skal passe til:

Mein Urlaub in Österreich. Ich war in der Österreich mit meinen Eltern und mein Bruder. Der Tag vorher unser abreise, war ich sehr gespannt, weil es meine erste Reise nach Österreich warst. Als wir am Flughafen in Österreich ankamen, war es viel Verwirrung. Wir sollten unsere Gepäck Abholen, und danach zum Bus. Es war so viele Leute und alle stürzten herum. Aber als wir im Bus Saßen, wahren wir wieder ruhig. Das schlimmste war das wir im Bus fast zwei Stunden sitzen sollten, und es was richtig heiß. Glücklicherweise was es Nacht, und da waren Getränke im Bus. Die Angestellten des Hotels waren sehr freundlich, und wir haben den Schlüssel des Zimmers bekommen. Als wir im Zimmer reingingen, waren schon drei Frauen da. Wir gingen sofort zum Rezeption und haben sofort einen andrer Zimmer bekommen. Zum Hotel gehörte Swimmingpool und einen bar. Wir haben mit der Angestellten viel Spaß gehabt. Es war in der Stadt viel Lärm. Aber es war eine schöne Ferien.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. september 2020 af Krollo (Slettet)

Du skal selv lave dispositionen, men jeg kan fortælle dig, at du har en del fejl såsom kongruensfejl, kasusfejl og forkerte vendinger. Desuden skriver du ikke alle navneord med storm, men det kan vel være lige meget, siden det er en mundtlig eksamen og ikke en skriftlig én.

Når du laver dispositionen skal du vel bare skrive et par stikord og en lave en indledning og afrunding, der passer sammen, så der opstår en rød tråd gennem fremlæggelsen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. september 2020 af Stygotius

"Krollo" har ret i det hele.


Skriv et svar til: Tysk disposition

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.