Naturvidenskabeligt grundforløb (NVG)

Spørgsmål til Logger Pro

24. september 2020 af Maja2503

Hej. 

Jeg har lige et par spørgsmål til Logger Pro.

Jeg har lavet en (t,s) graf i Logger Pro (har vedhæftet et billede). 

Hvad er y-intercept i denne forbindelse? Så vidt jeg ved, er det skæringspunktet på y-aksen. Det jeg dog undrer mig over, er hvad skæringspunktet på y-aksen representerer? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Vedhæftet fil: T,s.png

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. september 2020 af Sveppalyf

Det er vist bare det tidspunkt i videoen hvor løberen passerer nulpunktet i det koordinatsystem du har indsat.


Svar #2
24. september 2020 af Maja2503

#1

Det er vist bare det tidspunkt i videoen hvor løberen passerer nulpunktet i det koordinatsystem du har indsat.

Okay. Mange tak for hjælpen. Men hvordan kan det være -14,09 meter, hvis det er et tidspunkt?


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. september 2020 af Sveppalyf

Hov det er også mig der vrøvler. Det er løberens afstand fra nulpunktet ved starten af tiden.


Svar #4
24. september 2020 af Maja2503

#3

Hov det er også mig der vrøvler. Det er løberens afstand fra nulpunktet ved starten af tiden.

Mange tak for hjælpen. Det giver god mening. Hvad så med denne graf? Vil det så sige, at grafen her er 3,335 m væk fra grafens nulpunkt ved starten af tiden?

Vedhæftet fil:Graf1.png

Brugbart svar (1)

Svar #5
24. september 2020 af Sveppalyf

Ja, det må være sådan at du har placeret koordinatsystemet sådan at nulpunktet ligger ca. 3,355m foran løberen ved starten af tiden. 


Skriv et svar til: Spørgsmål til Logger Pro

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.