Dansk

hvad betyder dette ord?

29. november 2020 af august543 - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg er i gang med at skrive en opgave. Jeg er stødt på ordet mulighedsbetingelse, og jeg kan ikke rigtig finde en definition på det. 

Teksten er en kronik og handler om at man ikke skal kun skal se negativ eller positivt på computerspil. "Det handler snarere om kritisk at undersøge de mulighedsbetingelser". Det er denne sætning som jeg ikke rigtig kan gennemskue meningen med. Er der nogle der kan forklare?

Tak på forhånd:)


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. november 2020 af MaiiDevon

Da man hverken skal se negativ eller positiv på det, kunne det så tænkes, at man skal se netrault på det. Fx at der både vil være fordele og ulemper ved computerspil. 

Hvis man splitter ordet op, består det af mulighed og betingelse. Så kunne det være, at man skulle kigge på mulighederne ved computerspil, som kan være betinget af en række andre ting. Fx kan computerspil være sundt på et område (det sociale aspekt), men være usundt på et andet (stillesiddende aktivitet), og at man derfor ikke får dyrket den motion, der er sundt for en. Og derfor kan man ikke se det sort på hvidt. 


Brugbart svar (2)

Svar #2
30. november 2020 af Stygotius

Der er næppe noget socialt aspekt i at sidde muttersalene med en computer som legekammerat og more sig med sig selv med voldelige fantasier. 


Skriv et svar til: hvad betyder dette ord?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.