Generelt

Hvad sker der hvis man ikke består eksamen i gymnasiet?

29. april 2021 af AlexanderNiels

Hej, jeg er på første år på HTX, jeg skal op til eksamen her snart og jeg er virkelig forvirret, fordi jeg har aldrig været super god i skolen, men jeg tog mig lidt sammen for at komme ind på HTX fordi mine forældre virkelig gerne ville have det, men det er fandme svært må jeg sige. Hvordan fungere det med eksamen? Jeg laver alle mine afleveringen har lavt fravær og fin nok karakter. Hvad sker der hvis jeg f.eks. får 00 til eksamen. Kan jeg så stadig starte i 2.g efter sommer selvom jeg ik har bestået 1.g? Omkring december fik jeg standpunktskarakter som lå på 6 i snit. Problemet er også at jeg ikke vil på universitet, jeg vil heller på musikskole hvor jeg kan blive lydtekniker/musikproducer og der stilles ikke krav om nogen forudgående uddannelse på denne skole jeg vil på. Så når jeg tænker på det skal jeg slet ikke bruge HTX til noget andet end at have en gymnasieluddannelse og gøre mine forældre tilfredse at jeg kom ud af HTX. 


Skriv et svar til: Hvad sker der hvis man ikke består eksamen i gymnasiet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.