Matematik

Bestem personens højde over jorden efter x sekunder efter udløsning af faldskærm

23. november 2021 af fili1146 - Niveau: B-niveau

Jeg sidder med vedhæftede opgave, hvor jeg har svært ved, at gennemskue om min besvarelse hører sig til opg a) eller opg c) - jeg synes nemlig at opgavebesrkivelsen næsten er identisk ved disse to. Er der en, som kan være behjælpelig med, at fortælle hvilken en af opgaverne min besvarelse hærer sig til (og hvorfor), og eventuelt give en instruks på, hvordan den tilsvarende opgave skal løses? :)


Svar #1
23. november 2021 af fili1146


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. november 2021 af mathon

\small \begin{array}{llllll} \textbf{c)}\\& \textup{Faldhastigheden:}\\&& v(t)=h{\, }'(t)=-6\cdot 0.201897^t\cdot \left ( 4.95303^t+7.33333 \right )\\\\&& \left |v(2) \right |=\left |-6\cdot 0.201897^2\cdot \left ( 4.95303^2+7.33333 \right ) \right |=7.79\;\frac{m}{s}=\\\\&&& \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! 28.1\;\frac{km}{h} \end{array}


Skriv et svar til: Bestem personens højde over jorden efter x sekunder efter udløsning af faldskærm

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.