Dansk

Jeg har brug for hjælp til tjek af toulmins argumentationsmodul samt appelformer. - Citér 2 timer siden af Lukaz46 - Niveau: B-niveau Hej, jeg skal skrive en argumenterende tale som aflevering i dansk

13. december 2021 af Lukaz46 - Niveau: B-niveau

Først er fremmest er det jo helt absurd at 4. modul er en ting i gymnasieelevers hverdag. Hvis man spørger en gymnasieelev om hvor meget de får ud af 4. modul, vil 7/10 sige ingenting. Det er simpelthen fordi de er for trætte. Deres hjerner kan ikke køre fuld drøn hele dagen. Eftersom de nok skal bruge deres studie senere i livet, er det mega vigtigt de kan følge med og få den mest optimale undervisning. Så hvorfor ikke gør skoledagen 1,5 time kortere? 

2 af de vigtigste og største årsager til kortere skoledage er, at humør og energiniveau spiller en så stor rolle som de gør, hvis min er træt bliver man lettere irriteret og kan ikke orke noget fordi man er udmattet, så for at have den bedste og mest optimale undervisning, skal der skæres i tiden man er i skole. Når man er træt, har man sværere ved at optage viden, og ens koncentration niveau falder markant. Det er hvad lægerne siger, og de har styr på deres fakta. Oven i de lange skoledage som kan varer fra 08:10 – 15:35. Så skal der jo også laves lektier, og efter det de afleveringer man nu har for. Hvis jeg kommer hjem fra skole efter at have haft 4 moduler. Så er jeg cirka færdig med lektier kl. 18. Så skal jeg spise og efter det igen lave afleveringer. Det er sådan de flestes gymnasieelevers lange skoledage lyder på. Hvis man bliver ved med at kører på så mange dage, uden og have haft noget tid til at slappe af. Så vil det gøre en meget hurtigt skoletræt. På den måde får man langt fra det samme ud af undervisning, som hvis man ikke var skoletræt. Hvis man boycutter det 4. modul. Så har man 1,5 – 3 timer ekstra om dagen hvor man kan slappe af og ikke tænke på skole. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2021 af Moderatoren

Skriv hvor du mener, at du bruger toulmins argumentationsmodel samt appelformer.


Svar #2
14. december 2021 af Lukaz46

#1
Skriv hvor du mener, at du bruger toulmins argumentationsmodel samt appelformer.

Bare generelt om jeg har alle trinene med fra toulmins argumentationsmodul. Det behøver ikke være sammenhængende. Bare de er der

Og om jeg har alle appelformerne med

Brugbart svar (0)

Svar #3
14. december 2021 af Moderatoren

Hvor mener du, at du har alt henne?

Hvis du ikke selv kan finde dem, så har du ikke alle med.

Hvir jeg selv skulle skrive sådan en opgave, så ville jeg have styr på, hvor jeg havde det henne.


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. december 2021 af Moderatoren

Når du har gjort det, så kan andre måske vurdere, hvor godt du har brugt det.


Skriv et svar til: Jeg har brug for hjælp til tjek af toulmins argumentationsmodul samt appelformer. - Citér 2 timer siden af Lukaz46 - Niveau: B-niveau Hej, jeg skal skrive en argumenterende tale som aflevering i dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.