Fysik

fysik og biglogi

09. januar 2022 af Juliamariton2 - Niveau: 9. klasse

Hej jeg har igen brug for akuuuut hjælp,sidst jeg skrev her være meget af det folk skrev til stor hjælp så jeg har 10 spg og jeg har alle undtagen to og de to er"hvad sker der hvis klodens tempatur stiger?" og den anden er"hvorfor er regneskovens brænde et problem for klimaet?".  skal op med dem imorgen så håber jeg kan nå at få noget hjælp indenda


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. januar 2022 af ringstedLC

"Hvad sker der hvis klodens temperatur stiger?"

Det kan du sagtens finde en masse om på nettet.

"hvorfor er regneskovens brænde et problem for klimaet?"

Du har nok ikke afskrevet spg. 2 rigtigt. Gør det eller bedre; vedhæft et godt billede af  hele opgaven.

NB. Skriv nogle meget bedre overskrifter. De skal være sigende.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. januar 2022 af Stxelev02

Bare lige noget, så du kan komme igang:

1. Det er et problem, fordi det er global opvarmning. Isen smelter på polerne, verdenshavene stiger, der kommer tørke flere steder, nogle landområder vil udtøre, flygtingestrømme, men i Danmark lader det muligvis til at vejret bliver koldere, da golftstrømmen bliver "slukket" grundet det kolde vand fra det smeltede is fra grønland og nordpolen.

2. Når regnskov brændes af, af der ikke længere disse træer til at omsætte co2 til o2, og samtidig udtøres jorden og bliver ubrugelig til at dyrke afgrøder i. Desuden er det også et stort problem i forhold til dyrelivet i regnskovene.

Der er mere at finde på nettet.


Skriv et svar til: fysik og biglogi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.