Kemi

Mellemprodukter

27. januar 2022 af LineMohring - Niveau: B-niveau

Jeg er i tvivl om mellemprodukterne for følgende reaktioner:

1. Cl (g) + 0(g) --> ClO (g) + O(g)

2. OH (g) + O3 (g) --> HO(g) + O(g)

3. ClO (g) + HO(g) --> HOCl (g) + O2 (g)

4. HOCl (g) --> OH (g) + Cl (g)

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar 2022 af Moderatoren

Beskriv din tvivl.


Svar #2
28. januar 2022 af LineMohring

@Jeppe101 jeg har svært ved helt at forstå hvad et mellemprodukt er... Som jeg forstår det er det noget der opstår og bliver brugt i en reaktion, men jeg ved ikke om jeg er helt galt på den? Jeg har læst i min bog og det er nok fordi jeg er lidt tung, men jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg skal svare på opgaven


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. januar 2022 af Christianfslag

#2

@Jeppe101 jeg har svært ved helt at forstå hvad et mellemprodukt er... Som jeg forstår det er det noget der opstår og bliver brugt i en reaktion, men jeg ved ikke om jeg er helt galt på den? Jeg har læst i min bog og det er nok fordi jeg er lidt tung, men jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg skal svare på opgaven

De såkaldte mellemprodukter er produkter der i en reaktion forekommer i et af de reaktions trin der ikke er det endelige. Mange reaktioner opskrives, for simpelhedens skyld, blot som venstre side af første reaktions trin og højre side af sidste reaktions trin, men ofte forekommer der flere trin.

Alle stoffer, der genereres af et trin og bruges til det efterfølgende trin, betragtes som mellemprodukter.


Skriv et svar til: Mellemprodukter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.