Matematik

Bestemmelse af hændelser i et ikke-symmetrisk sandsynlighedsfelt

05. juni 2022 af Thilda2022 - Niveau: B-niveau

Hej alle,

Jeg skal til eksamen i mundtlig matematik her i juni, og har fået et spørgsmål, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal svare på...

Hvordan bruger man hændelser i det symmetriske sandsynlighedsfelt til at bestemme hændelser i det ikke symmetriske?

På forhånd tusind tak for alle forslag.

Vh. Thilda


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2022 af Anders521

#0 Er eksamensspørgsmålet korrekt skrevet af?


Svar #2
05. juni 2022 af Thilda2022

Ja altså næsten, hele spørgsmålet er:

"Forklar om kombinatorik og sandsynlighedsregning. Redegør for et ikke-symmetrisk og et symmetrisk sandsynlighedsfelt til beskrivelse af slag med to terninger, herunder hvordan hændelser i det symmetriske sandsynlighedsfelt kan bruges til at bestemme hændelser i det ikke-symmetriske."

Jeg kan godt se, at det måske hænger sammen med det med terningerne?

Tak for din interesse:) 


Svar #3
05. juni 2022 af Thilda2022

.


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juni 2022 af Anders521

#2 Hmm... Med en enkel ærlig terning haves et symmetrisk ssh.felt hvor alle udfald (# øjne) har samme ssh. Med hændelsen H1={2,4,6}, er det uvist i hvordan sådan eller andre kan bruges til at bestemme hændelser i et ikke-symmetrisk ssh. felt. 

Hvis din lærer har givet en opgave eller et eksempel på hvad der efterspørges så gerne skriv tilbage om det.


Svar #5
05. juni 2022 af Thilda2022

Det er nemlig det, jeg også synes er lidt tricky, og nej vores lærer har aldrig rigtig vist os det før:/ Men jeg tror, jeg prøver at spørge hende så.


Skriv et svar til: Bestemmelse af hændelser i et ikke-symmetrisk sandsynlighedsfelt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.