Dansk

Hjælp til finde podukt i projekt opgave

15. juni 2022 af Ojas1 - Niveau: 9. klasse

Min gruppe har nu om forhold mellem USA og Kina, og hvordan det har forandret sig. Vi har en problemformulering som lyder som dette; 

Indledning til problemformulering:

Kina og USA har haft urenheder i en længere periode end man vil tro. Men alligevel handler stadig med hinanden. Iphone bliver stadig produceret i kina og USA

Problemformulering: 

Er Kinas og USA’s forhold på vej hen i en mørk sted? Hvordan kan vi forhindre en eventuel krig, og er det nødvendigt? Hvordan kan det være de stadig handler med hinanden, og vil de blive ved med det?

Nu har vi bare ingen idé om hvad vores produkt kunne være

Dette haster meget


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2022 af MN0710

Jeg er lidt i tvivl om hvad det helt præcist er jeres fokus er? Fordi i skriver at i har om forholdet mellem USA og Kina og hvordan det har ændret sig, men længere nede snakker i så om urenheder (er det forurening i tænker på?), handler og pludselig IPhones?. Men i problemformuleringen snakker i så om nogle lidt andre ting? 

Hvis i kunne uddybe det noget mere, kan det være at jeg nemmere kan hjælpe:)


Brugbart svar (1)

Svar #2
15. juni 2022 af kravlundis

Jeg nægter at tro på, at denne indledning og problemformulering er godkendt af jeres lærer. Det er virkelig utroligt rodet formuleret; "Kina og USA har haft urenheder" (???) og "Er Kinas og USA's forhold på vej hen i en mørk sted". Jeg kan godt forstå, at 'MN0710' bliver i tvivl om, hvad jeres fokus helt præcist er (er det krig, handel, eller bare deres "forhold" generelt)?

Derudover stiller i hele TRE spørgsmål i jeres problemformulering - det plejer at være en kende for mange. 

Jeg går ud fra, at jeres egentlige fokus er Kinas og USA's handelspolitiske forhold. En idé til et produkt kunne være en planche hvor i viser, hvilke varer de to stormagter handler med indbyrdes, og på den måde vise hvordan den nuværende handelsdynamik ser ud. 


Skriv et svar til: Hjælp til finde podukt i projekt opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.