Matematik

Hjælp til matematik, fsa maj 2013

16. december 2022 af Ella177 - Niveau: 9. klasse

Hej folkens: I kan se opgaverne nedenunder. Jeg har brug for hjælp i alle opageverne, fordi jeg ikke forstår  dem.

På forhånd, tak.

Vedhæftet fil: fsa.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #1
16. december 2022 af Christianfslag

2.1)

Her skal du blot tælle hvor mange flader der indgår i kassen. Husk midtervæggen.

2.2)

Udregn målene af alle fladerne med de oplysninger du har fået. Tegn figurer for fladerne og spånpladerne i GeoGebra, og se om du kan få alle fladerne til at passe indenfor spånpladerne.

2.3)

Udregn arealet af gulvet i kassens to sektioner. Dividér nu arealet en enkelt ugle skal bruge med det totale areal af kassen.

Skriv hvis du stadig har problemer; så vil jeg uddybe.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. december 2022 af Soeffi


Svar #3
16. december 2022 af Ella177

Hej. Kan det være muligt for dig at udybe lidt mere i opgave 2? Er der en bestemt måde jeg skal tegne fladerne ind? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. december 2022 af Christianfslag

#3

Hej. Kan det være muligt for dig at udybe lidt mere i opgave 2? Er der en bestemt måde jeg skal tegne fladerne ind? 

Min tanke er således, at du skal finde højde og længde målene for alle fladerne, og tegne dem ind som firkanter i GeoGebra (som en polygon). Gør det samme med spånpladerne. Ryk dem nu 'ind i' spånpladerne, og få dem alle til at passe.


Skriv et svar til: Hjælp til matematik, fsa maj 2013

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.