Resultater: 17321 til 17340 af 436241
-
matematik eksamen..
Forumindlæghej..Jeg skal egentlig snart op i skriftlig matematik... jeg er ret bange og nervøs.. de sidste pr. gange har jeg dumpet, fik 5. Hvad skal jeg gøre?? jeg går nu o 2.g, og skal ikke have det næste år... Hvad skal jeg gøre for at blive dygtig.. jeg læser og læser men glemmer det senere.. jeg føler... -
Dansk stil sidste års eksamen!
ForumindlægNogen der har skrevet dansk stil fra sidste års eksamen? Hvis ja, er de så uploaded her på siden? -
betydning
Forumindlæg"Mennesket bliver til menneske, når det begynder at producere sine levnedsmidler. Hvad det skal blive til er afhængig af måden det produceres på" taget fra en religionstekst. -
Isolere ???
Forumindlæghej har fået en blækregning og kan ikke finde ud af en opgave ? Opgaven lyder: Isoler størelserne A, B, C og D ( så langt du kan ) i formlen: AD = 1/B - CD -
Investering
ForumindlægHejsa!!Jeg er igang med en investerings opgave, men sidder noget fast.Man får en samlet årlig lønbesparelse på 1.300.000 kr, ved at investere i et anlæg.Anlægget har en levetid på 5 år, og ingen scrapværdi efter de 5 år.Anlægget koster 3.500.000 krultimo år 3, skal væsentlig dele udskiftes for 50... -
Bioeksamen C - hjælp til en tocifret karakter :)
ForumindlægHej, jeg er en 17-årig pige, der går i 1.g. Jeg er i den situation, at jeg har fået 10 i årskarakter i biologi, men jeg har kun fået 6 i årskarakter i kemi. Derfor er det utroligt vigtigt for mig - og mit eksamensgennemsnit - at jeg får 11 eller 13 til eksamen, da jeg gerne vil læse Statskundskab... -
Musikprogrammer til Musik A-niveau??
ForumindlægJeg har lige anskaffet mig Finale 2003 til at skrive noder ind så jeg slipper for at skrive lortet i hånden. Hader de der "lodret affinitet" -fejl!! Hvad må jeg bruge til eksamen i højniveau musik???? -
Hældningskvotient
ForumindlægHvordan beregner jeg hældningskvotienten for den linje der er pil ud for?http://frip.dk/kbkl/mat3.jpgLinjen starter i (0,2) -
Værneret for piger
ForumindlægHej Jeg tænkte på, om der er nogle af jer (piger) som har været i militæret? Jeg overvejer at tage min værneret når jeg bliver gammel nok, men jeg kunne godt tænke mig at høre om det fra en pige/kvinde der selv har prøvet det, Risikerer man at blive sendt i rigtig krig, når man kun er i værnere... -
til kommende studenter 2004!
Forumindlægjeg ville lige høre, hvor meget det egentlig betyder for jer at køre rundt i studentervogn her til sommer efter eksamenerne er overstået`?er det noget i vil kunne lade være med at gøre?jeg har haft en total nederen klasse og har har derfor meldt fra til at køre med dem? hvad er jeres mening om de... -
En brøk
ForumindlægHej Jeg skal dividere følgende men kan ikke lige se hvordan det kan give a/b (a/c)/(b/c) Er der ikke en som hurtigt lige kan fortælle mig hvordan? -
gymnasiet
ForumindlægMin klasse lære har kaldt mig til samtale om at spring 9 klasser over for derefter at gå direkte i gymnasiet. Hun er gjort opmærksom på at planen er at jeg vil tage 10 klasse for at få et år til at blive mere moden, så vælger hun at give mig sådan et tilbud. Må sige jeg for det blev meget forundr... -
Rettelse af engelsk
Forumindlæghej ville høre om der er en, som ville hjælpe mig med at rette min engelsk stil.. På forhånd tak . Is it good or bad to be a super star in a young age? Sometimes I would wish that I live a life like Charlotte and to be a super star like her. But on a way I think that she going to lose a part of h... -
det frie marked
ForumindlægHej. Er der nogen som kan give mig nogle fordele og ulemper for det frie marked? -
Et spørgsmål
ForumindlægDa begyndelseshastigheden er lig 0 m/s må den mekaniske energi være bevaret, hvis Ekin=¦ΔEpot¦ Hvorfor det? Kan bare ikke se det... -
sidereaktioner ved esterfremstilling
ForumindlægHvilke sidereaktioner forekommer der ved en ester fremstilling ? -
Forskrift for F(x)
ForumindlægI en model betegner O(x) (målt i kroner) en virksomheds samlede omkostninger ved en produktion på x enheder af et bestemt produkt. Den pris pr. enhed, som virksomheden kan sælge samtlige x enheder for, betegnes a(x) (målt i kroner). i modellen antages det at O(x) = 0,0024•x2+106 og a(... -
Hvad skyldes..
ForumindlægJeg har tegnet 3 grafer vha. ekspontielle ligninger, men graferne opfører sig lineært? Hvad kan det skyldes? P.S. Har fået at vide, at graferne SKAL opfører sig lineært - så det er tegnet rigtigt ind ;) -
Hjælp, det haster
Forumindlægkan nogle hjælpe mig med denne opgave.Nr. 5036 i eksamensopgaver i matematik 3 årigt forløb til A-niveau. opgaven lyder En tagrende skal fremstilles af en 60 cm. bred rektagulær blikplade, således at tagrendens to skrå sider er 15 cm og bunden 30 cm.Firkant ABCD, hvor vinkel B = vinkel C er tagre... -
Matematikhjælp
ForumindlægHej er der nogle der evt. hat tid til at hjælpe med denne opg. Er totalt lost!!!Med O(x) betegnes de samlede omkostninger, angivet i mio. kr. ved produktionen af x enheder af en vare.Funktionen O er givet ved.O(x)=0,2x+100+30sin(0,006x), XE(0;1000)Vis ved at benytte O´(x) at 0(x) er en voksende f...
