Resultater: 17341 til 17360 af 436241
-
Penetrere
ForumindlægHvordan skal følgende sætning forstås? Elektronisk kommunikation har penetreret de unge på måder, som slet ikke var meningen, siger Christian Madsbjerg. Sætningen står i en avisartikel jeg skal skrive en kronik om -
Danskeksamen - essay
ForumindlægHey!!Skal til skriftlig eksamen i dansk i morgen.Har rimelig styr på de forskellige områder undtaget essayopgaven. Jeg plejer normalt aldrig at vælge den, men har overvejet det nu.Hvad skal man være opmærksom på i et essay,?Hvordan skal det bygges op?Hvordan skal stilen være?? etc...Håber i har n... -
OVERSÆTTELSE TIL DANSK
ForumindlægEs stinkt und es ist laut und wieder hektisch Und so komisch elektrisch Das ist es,was ich an der Stadt nicht mag Ich höre aus'm Auto fette Bässe Krieg sie voll in die Fresse Und mir ist klar,das wird heut nicht mein Tag Steh ganz hinten untern Linden Will verschwinden,wenn sie mich endlich l... -
Geometri rettelse
ForumindlægHej allesammen, har fået en matematik opgave, som jeg håber at nogle vil rette det:D Opgaven lyder: I en trekant ABC er <C ret. Endvidere er siden b=3, og vinkelhalveringslinjen Va = 4 Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider i vinkler i trekant ABC. Jeg får: vinkel A = 82,... -
Pit Strike
ForumindlægHej alle Er der nogen der har analyseret novellen Pit Strike? Hvis der er, vil jeg meget gerne have lov til at låne den. - SVH11 -
Hjælp til engelsk stil
ForumindlægEr virkelig i tidsmangel, skal skrive essay om en historie der hedder "After you my dear Alphonse" er der nogle som evt. kan hjælpe. -
Monotoniforhold rettelse + hjælp
Forumindlæghej allesammen om en funktion f(x) oplyses det, at f'(x) = x^2 - 12x Bestem monotoniforholdene for f(x) Jeg får min diskriminant til 144 x'erne 12 og 0 men hvordan beskriver jeg det der med at den er aftagen osv, håber nogle kan hjælpe :D -
Pls hjælp er helt lost!
ForumindlægJeg har fået følgende opgaver som jeg skal have løst.. min mat afl skal afleveres i morgen.. og jeg har virkelig brug for lidt hjælp til den her!... Opgaven lyder således:I begyndelsen af året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af radioaktiv isotop ekspon... -
Atamon (Konserveringsmiddel) til eksamen i morgen.
ForumindlægHej derude. Atamon er et konserveringsmiddel, der hæmmer gær- og skimmelsvampe. I opskrifter til f.eks. syltetøj vil der tit stå, at man skal skylle glasset i Atamon (2 ts Atamon i 1 dl. varmt vand), inden man hælder syltetøjet i, og at der skal tilsættes 1 ts. Atamon pr. kg syltetøj. Hvad er det... -
Spansk aflevering
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der vil rette min spanske aflevering, det er mindre end 1 side. -
Varm luft - haster
ForumindlægHej er der nogen der gider at forklare mig hvorfor varmt luft stiger til vejrs ? og i hvilken sammenhæng det bruges til lufballoner? pls. hurtigt :) taak på forhånd -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
sætte udenfor parantes
Forumindlægskal finde rødderne for ax^2+bx og da der kun er to led skal d ikke bruges, men man bruger en anden løsning. Dette medfører at jeg skal sætte x udenfor parantes i ligningen ax^2+bx=0, men kan ikke huske hvordan man gør. -
Eksamen i Kemi
ForumindlægHej jeg skal til 1.g kemi eksamen. Mit spørgsål er så: Er man fulstændig fucked hvis man ikke har nogle journaløvelser ? Hvor lang forberedelsestid har man? -
Vinkel mellem vektor og koordinatakse - Rumgeometri - HJÆLP
ForumindlægHejsa Jeg har opgaven: Bestem vinklerne mellem vektor a = (-3,1,-1) og koordinatakserne. Jeg ved simpelhen ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Håber i vil hjælpe -
trigonometri
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til en opgave, som jeg ikke forstå. Håber jeg kan få hjælp. Der står sådan: I den revinklede enhedstrekant ABC (C=90 grader) er a = 0.94. Hvor stor er vinkel A? På forhånd tak. -
Reformation
ForumindlægEr der nogen der lige kan opridse grundforudsætningerne for reformationen. Det var noget med den katolske kirkes pengegriskhed, men hvad mere? -
Konkrete spørgsmål til DK stil i morgen
ForumindlægHej ;Så er det HHx's tur i morgen, og selv om vi har haft det lidt oppe og vende, så har jeg et par spørgsmål.Det første hvordan bygger I indledning / konklussionen op, præsentere I teksten/(erne) der ligger til grund for opgaven og gør opmærksom på hvordan man vil løse opgaven.Eller skriver ... -
f som funktion af t
ForumindlægSå prøver jeg lige igen! Jeg ved, at mange af jer er dygtige nok til at løse en så let opgave. Håber derfor, at I vil prøve at hjælpe mig. Jeg har brug for hjælp til opg. b og c. Mit svar til a er 1,28 L. Hvordan kan det så nogensinde komme op på 3.5 i opg b? Giver det nogen mening? Jeg beste... -
Tilmelding af KOT
ForumindlægJeg har spørsgsmål ang. udfyldning af KOT. Jeg skal søge ind på en af uddannelserne:1. Civilingeniør i datateknologi2. Naturvidenskab: Anvendt matematik og datalogi3. Almen erhvervsøkonomi, HA(dat.)Jeg har fået udfyldt ansøgningsskemaerne og prioriteringsskemaet. Alle tre uddannelser er på samme ...
