Resultater: 19201 til 19220 af 436241
-
Korrektur læsning til en kort tysk dialog?
ForumindlægHej jeg har fået opgave at skrive en dialog mellem to mennesker på et læreværelse. Jeg er noget usikker på grammatikken, så er der ikke en, der kan hjælpe til her? -
FSA, Matematik færdighedsregning, 2005
ForumindlægHej derude! Jeg sider med en opgave, som jeg har lidt svært ved. Det kunne være fedt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med den! :) Opgaven lyder således: "Inddel firkanten i fem ens rektangler" (firkanten er 5cm x 6cm) -
Reflektion og brydning
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedr reflektion og brydning: Hvad betyder indfaldsvinklen og hvad bliver vinklen målt i forhold til? Jeg ved hvad indfaldvinkel er , men hvad bliver den målt i forhold til? -
differentialregning...
Forumindlæghey derude, kan ikke komme videre i denne opgave, så håber nogen kan hjælpe? f(x) = (3x+1)(x^2-x+3= f ' (x) = 3*(x^2-x+3) +(3x+1) *(2x-1) hvordan kommerj jeg videre fra det? -
analyse af km og m
Forumindlæghvor stor forskel er der på 35,99 km og 35,5 km omskriv til meter -
opgave differential
Forumindlægy'' - 2y' + y = 0 x2 - 2x + x = 0 Diskriminanten giver -4 Formel r = (-b ± i√ldl)/2a ¨kan det passe at løsningerne er 3 og 1? -
løs ligningen 2*(x+1)*(X-3)=0
Forumindlæghvordan løses ligningen 2*(x+1)*(X-3)=0? -
Rundes en gennemsnit op?
ForumindlægHej.Jeg undrede mig lige over, hvis gennemsnittet af ens årskarakterer er 8.9 og gennemsnittet af ens eksamenskarakterer 9.0, runder de så op, eller forbliver det 8.9? -
Differentiation
ForumindlægJeg har givet funktionen f(x)=1/N*abs(sin(N*x)/sin(x)).Er der nogen, der har et forslag til, hvordan man finder et analytisk udtryk for f'(x)? -
11 eller 13 i skriftlig mat
ForumindlægJeg har lige fået min årsprøve tilbage hvor jeg fik 11. Jeg spurgte min lærer hvad der skal til for at få 13, og hun sagde, at hun overhovedet ikke giver 13 i en 1. g årsprøve. Det virker da underligt, når karakterskalaen går op til 13, og kan en lærer bare sige, at 13-tallet ikke er en mulighed.... -
Re-eksamen
ForumindlægHar været opppe til grammatik (engelsk) eksamen, og det gik ikke så godt som jeg havde håbet på - der er dog stadig en chance for at jeg består. Vil dog høre, om det er muligt at tage en re-eksamen, hvis ikke man dumper, men bare vil forbedre sin karakter? Lige p.t. står jeg i den situation a... -
Hjælp!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har arbejdet lidt med comptonspredning, men jeg forstår simpelthen ikke noget af det. Jeg har forstået, at det handler om, at et foton slår et elektron ud af skallen og at der derved bliver tilført energi? Jeg har en opgave, hvor jeg skal gøre rede for comptonspredn... -
Reducere x-(-4)=-4
ForumindlægHej er lige gået totalt istå med en opgave hvor jeg skal reducere dette for at komme videre, er der nogen der kan hjælpe? -
Pektinekstraktion ved lav pH-værdi?
ForumindlægNogen der ved, hvad der sker, hvis man ekstraherer pektin ved en ekstremt lav pH-værdi(som 2,0 eller 1,0 pH)? Jeg har hørt, at man A) Får mere pektin ud af det og B) At man får "hårdere" pektin ud af det, hvilket må betyde pektin med højere forestringsgrad. Passer A og B, og ha... -
Bestem ligningen for tangent der er parallel med
ForumindlægBestem ligningen for tangent til grafen for f(x)= x^2-6x+5 der er parallel med y= -4x-2 f '(x)= -4 x-(-4)=-4 x=-4-4 x=-8 f(x) = f(-8) = -8^2 - 6 * 8 + 5 = 117 y = -4 * (x-(-8)) + 117 y = -4x + 32 + 117 y = -4x + 149 Det er hvad jeg får og resultatet ser forke... -
YES MANNER!!!
ForumindlægHurra hurra!Så er jeg færdig!2x9 til eksamen!yes!og en 5'r i skriftlig tysk :\\..men men!!HURRA!-SOMMERFERIE-!!!!!1(meget langt ude, men.. jeg er meget glad for at være færdig :)?tillykke til jer andre som gerne vil ha' et lille tillykke med jeres afslutning ;) -
sinA/a = 1/c
Forumindlæghvor kommer reglen fra at sinA/a = 1/churtigt svar ville være nice :) -
Sorte bånd og huer??
ForumindlægHvilken uddannelse er det der har et sort bånd???Og hvad er det lige den helt sorte hue står for??Z -
sange
ForumindlægEr der nogle der kender studenter sangen for HHX som starter:vi har fået hue på og den er mørke blåden er blå og hivd for arbejde og flid....Ellers andre indfald! -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ...
