Resultater: 19501 til 19520 af 436241
-
Dolken
ForumindlægHej alle! Til jer der har læst ''dolken'' - hvad kan man perspektivere novvellen til ? på forhånd tak (: -
Aug 94, opg. 1: A-niveau
ForumindlægHej!Jeg sidder og har lidt bøvl med en kemiopgave.Opgaven går ud på at afkalke en kaffemaskine. Følgende oplysninger gives:2H3O+ + CaCO3 -> CO2 + Ca2+ + 3H2Om(CaCO3)=5gc(HCl)=0,2MEn syreblanding laves ved at blande 150mL HCl med 1,2L vand.Jeg skal så beregne pH for syreblandingen.Idet HCl er e... -
MAT AB1 opg 1156
ForumindlægEt radioaktivt stof findes til at begynde med i en mængde på N0 gram. Mængden y af radioaktivt stof efter t år er: y= N0ekt hvor k er en negativ konstant. For et bestemt radioaktivt stof er konstanten k = -0,08042 a) Hvor længe varer det for 250 g af stoffet ... -
Temperatur
ForumindlægHvordan influerer følgende forhold på et steds temperatur? - Geografiske bredde - højde over havet - terrænets hældning - skydække - placering i forhold til havet og vinde om sommeren Håber Du/ I kan svar dette. Tak i for hånd :) -
Bevis, integration af sum, Haster!
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med beviset for integration af sum. Sætning integralet af f(x)+g(x) = integralet af f(x) + integralet af g(x) Undskylder, at jeg ikke kan skrive integraltegn eller a og b, men jeg håber i stadig kan hjælpe. På forhånd tak -
Pierre.. Hjælp til rettelse af aflevering!
ForumindlægHej Pierre eller andre!Har brug for en hjælpende hånd til denne franske aflevering!DakiaUne famille algérienneDakia est une fille et elle a presque quatorze ans, elle est en classe de troisième. Elle habite avec ses parents et sa grande sœur Chafia en un appartement à Chéraga, dans la banlieue ou... -
Bestemmelse af massefylde i en opløsning
ForumindlægFomuler en generel anvisning for bestemmelse af massefylde i en opløsning -
Referat af Snehvide
ForumindlægHar lavet et referat af Snehvide, som jeg virkelig har brug for hjælp til at få kigget igennem. Den skal afleveres i morgen og jeg ha forgæves forsøgt, at få hjælp herinde hele dagen. Er der ikke bare én, der har tid til at kigge den igennem? den er på ca. 350 ord -
HNO2 og HNO3
ForumindlægHvorfor er HNO3 en stærkere syre end HNO2? Jeg mistænker der ekstra O i salpetersyre men jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har også undersøgt at O-H-bindingslængden i HNO3 er større end i HNO2. Det forstår jeg ikke, for burde bindingerne ikke være kortere i HNO3 idet der er flere elektronegative ... -
Tilføring af stærk base til buffer
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en kemiopgave, hvor jeg skal finde ud af, hvor mange mililiter stærk base (NaOH) jeg kan tilsætte før en buffer mister sin evne til at holde pH stabil. Bufferen har en pH på 4, og der bliver brugt 0.4 mol methansyre (18,4 gram) og 0.2 mol methanoat (9 gram). pKs=3,7... -
Angående MATLAB
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor matematikprogrammet MATLAB kan købes i Danmark? -
Er det okay at være en stræber?
ForumindlægHvad synes I til overstående? Stræber = (Ifl. min forståelse) en person som vægter skolen højt dvs. kommer til alle timer, er god til at fedte, får gode karakterer (han behøver dog ikke få gode karakterer i alle fag), svarer på lærens spørgsmål konstant (eller som sådan), og en der ikke vil snyd... -
lille gåde
Forumindlægpeters mor er 3 gange så gammel som peter.Da peters mormor, der netop er fyldt 60 år, fik sin eneste datter, var hunpræcis lige så gamel som peters mor var, da hun fik peter.hvor gammel er peter.Er der nogle der kan hjælpe nu har jeg sat med den i lang tid og har set mig hel blind på hvordan den ... -
Videnskabelige hypoteser?
ForumindlægEt spørgsmål som "hvorfor kan man aldrig verificere en naturvidenskabelig hypotese?" volder mig lidt problemer.Mit umiddelbare svar er:En hypotese kan be- eller afkræftes vha. nogle kontrollerede eksperimenter.Hvis eksperimenterne bekræfter hypotesen, opstiller man en teori.Og denne teo... -
Matrix - Adjungering - Hermitisk.
ForumindlægHej. Jeg har 3 matricer, Sx, Sy og Sz og skal vise at de er hermitiske, hvordan gør jeg det? Jeg har læst mig frem til at en matrix er hermitisk hvis A* = A, hvor A* er den hermitisk adjungerede (ved reelle matricer, transponerede). Altså hvis den adjungerede af en matrix giver selve matri... -
beskrivelse af graf..
Forumindlægjeg er igang med en fysikrapport, og er gået lidt i stå. jeg har lavet nogle forskellige grafer, og nu skal jeg til at beskrive og forklarer dem. men hvordan gør man det? er der noget bestemt man skal huske at have med i sine beskrivelser/forklaringer? -
Corioliskraften - SRP
ForumindlægHej Studieportalen! :) Jeg er ved at skrive SRP om fiktive kræfter, og er nu endelig ved at være kommet til det tredje punkt i min problemformulering, der lyder som følger: Under Falklandskrigen skød de britiske krigsskibe ved siden af deres mål. Kanonerne var som udgangspunkt indstille... -
Ordbog
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved om der på nettet findes en side hvor man kan indsætte sin engelske tekst som så bliver oversat til dansk..? Jeg kan nemlig kun finde sider hvor der kan oversættes til alle mulige andre sprog end dansk.. (Grunden er at jeg i fysik skal fremlægge en side som jeg har fået... -
Polær og upolær
ForumindlægHvorfor er det lige at polære stoffer kan blandes med polære stoffer, og upolære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer, og polære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer? Sikkert et dumt spørgsmål, men altså... -
Engelsk mundtlig eksamen emne?
ForumindlægJeg sidder her og skal finde et emne til mundlig eksamen i engelsk men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge? Vi har fået nogle overemner hvor vi skal vælge en af dem, og finde et underemne men aner ikke hvad jeg skal tage. Overemnerne vi har fået er: Identity and dreams, Terrorism, Nutrition, You...
