Resultater: 13841 til 13860 af 436512
-
hjææælp til en opgave
ForumindlægEn mikrobølgeovn har effekten 1200 W. Vi sætter et overdækket tyndt bægerglas med 1,00 L vand med temperaturen 15 °C i oven, og tænder den i 2,0 minutter. Vandets temperatur stiger dermed til 32 °C.Bestem mikrobølgeovnens nyttevirkning -
Hjælp til diffenrentialligning
ForumindlægHej ;Jeg skallave en opgave hvor opgaven lyder:f(x) = procentdel efter x dagedet kan vises at y=f(x) er løsning til differentilaligningen:dy-- = -(p/100)*y dxhvor y er mellem 0 og 100jeg ved at p = 0,06 samt at f(0)=100nogle der kan hjælpe mig lidt, jeg skal bare ha styr på ligningen så k... -
fransk: hvad betyder...
ForumindlægHey, hvad betyder denne sætning:"N'en parlez pas"Jeg kan ikke finde ordene i ordogen :S er der nogen der kan hjælpe?mvh -
Differentialmodel af absorption (SRP)
ForumindlægHej. Jeg har kigget rundt på nettet i en del tid nu, for at finde et sted hvor den ligning jeg skal bevise er gennemgået. Dog uden held. Jeg skal bevise at at differentialligningen dI/dX = -μ*I(x) har den entydige løsning I(x) = I0 * e^-μx Jeg har kigget herinde på forummet, men synes bare ... -
matematik
Forumindlæghy nogle som kan hjælpe mig med opg 6? takker på forhånd -
Oversættelse skal rettes, taaaak :-)
ForumindlægHej, jeg stinker til dette fag. nogle der kan hjælpe med rettelser :-D DANSK: Alberto er født på Costa Brava, men har boet i Barcelona, siden han er 18 år. Alberto er bøsse, men føler sig som en normal fyr. Bortset fra at han kun kan lide mænd. Selvom han iklæder sig kvindetøj og optræder som d... -
fysik opgave
Forumindlæghej kan du hjælpe mig med denne opgave?beregn den nødvendige energi til opvarmning fra 15 grader til 100 grader af den aluminiumskedel med 2,3 L vand i. Den tomme kedel vejer 425 g. -
Legatsøgning
ForumindlægJeg bliver færdig med gymnasiet til sommer, og har besluttet at tage et højskoleophold. Det er voldsomt dyrt (synes jeg), så jeg vil prøve at søge legater for at få bedre råd. Er der nogen, der har erfaringer med legatsøgning og kan fortælle mig, hvad der kan være værd at søge, for det er meget s... -
Industrialisering i Danmark. 1 el. 2? hvornår? evt. kilder.
ForumindlægHej alle Jeg sidder på nuværende tidspunkt med en opgave hvori jeg skal redegøre for industrialisering i Danmark. Jeg har dog svært ved at finde ordenlige og troværdige kilder hertil og kan derfor ikke få bekræftet datoer, årstal og lign. Er der evt. nogen af jer som kan hjælpe mig i den rig... -
diff.-ligninger
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe med disse to differentialligninger? Ps. A-niveau -
Hjælp til svær potens opgave
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven Håber jeg hører fra jer :) -
Gør rede for diff. ligning..
ForumindlægHej..Jeg sider lige og øver mig til terminsprøverne i næste uge..Er gået pænt meget istå med denne opgave, så lidt hjælp ville være dejligt.Gør rede for, at funktionen f(x)=x^2*ln(x)-xer en løsning til diff. ligningen dy/dx=(2y/x)+x+1PÅ forhånd tak.. -
delkonklusion efter vurdering?
ForumindlægJeg har lavet delkonklusion til de 2 først afsnit, men ved ik om jeg skal efter vurderingen, der kommer jo den store konklusion alligevel eller skal jeg? -
Gini-koefficent
ForumindlægNår man tale om Gini-koefficient og jeg har en oversigt over lande ser jeg at Grønland har en på 46. Skal jeg så skrive 46 % eller bare 46? -
naturvidenskabelige
ForumindlægEr der nogen der ved hvad den naturvidenskabelige metode går ud på? -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig?? Er der en der ligger inde med et it projekt som jeg kan låne til insp. om en hjemme side med database, og sider hvor hjemme siden er beskrevet.. eller noget deromkring..MvhAce.. -
Er der nogle som kan hjælpe mig med en lille oversættelse
ForumindlægHej Jeg står med en tekst som jeg skal have oversat, men jeg kan ikke helt finde ud af fransk så ville jeg spørge om der er nogle her inde som kan det? Den skal oversættes til fransk. På forhånd tak:Min kærlighed til musikMin kærlighed til musik, ligger helt tilbage i rødderne hos min familie. Mi... -
Partialbrøk og ægyptisk matematik
ForumindlægHej. Jeg har i min opgaveformulering fået at vide at jeg skal bestemme nogle konstanter ud fra en partialbrøk hvilket er nemt nok, men hvordan finder jeg stamfunktionen og er der nogen som ved hvordan det skal passe ind i emnet? jeg kan ikke helt se mig ud af det.....? -
HELP!!!! HJÆLP!!! HILFE!!! Excentricitet...
ForumindlægEr der nogen herinde der kan forklare mig hvad excentricitet er og evt. give mig en formel for det? ... skal bruge det i forbindelse med ellipser ... - Kan I give mig en beskrivelse, forklaring, løsning osv? .. please ... :D ... -
Slaget på reden
ForumindlægPænt goddag :) Jeg skal skrive 2,g´s opgave om slaget på reden. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogle ider til nogle spændende fokus punkter, og evt noget spændende at diskuttere? På forhånd tak for hjælpen /D
