Resultater: 13901 til 13920 af 436512
-
Studie i udlandet!!
ForumindlægHey!!Jeg vil gerne til udlandet og studere i et år efter HHx!!Har tænkt på USA, men ved i om det er muligt at få et stipendie ell. lignende et eller andet sted?Vil bare studere et år, og vil helst gøre det gratis!!Håber i kan hjælpe!! -
bevis skæringspunkt på x-aksel for parabel
ForumindlægHej alle kloge mennesker:) Jeg sidder lidt fast i et problem, jeg har en parabel der har formelen g(x)=5.09328*e^(-x^2)-0,09328 Parabelen skæring på -2 og 2 på x-akselen, og jeg skal bevise at den gør det, hvordan det? .. har forstået det er noget med at difransere den, sætte den lig nul,... -
hvem kan hjælper mig da jeg ik kan rigtigt find ud af det med biologi ska skriv en rapport, det haster rigtigt meget.
Forumindlæg1: forklar hvilke stoffer de 4 felter på testkortene må indeholde før tilsætning af blod. ( antigener/antistoffer? 2: hvad er den molekylære baggrund for de forskellige blodtyper i AB0-sysmtemet. 3: på hvilket kromosomer sidder A,B,0- generne (kromosom nr), der bestemmer blodtyper i AB0... -
FYSIK - Noget med energi
ForumindlægHej :) jeg har to spørgsmål:) 1) En spritbrænder afbrænder 2,5 gram sprit på 5 minutter. a) Hvor meget kemisk energi frigives? b) Hvor stor er brænderens effekt i watt? 2) Et dårligt justeret oliefyr har nyttevirkningen 70% a) Hvor meget nyttig energi giver 1000 kg olie? ... -
løs funktion med jernklods
ForumindlægEn jernklods opvarmes og akøles derefter af luften. Afkølingen kan skrives ved funktionen: A(t)=20+88*0,95^t, t ≥ 0. Hvor afkølingen påbegyndes til t = 0 og a(t) er klodsens temp målt i grader til tiden t. Hvilken temp blev jernklodsen opvarmet til? Jeg har set mig blind på den :( -
Kemiformel
ForumindlægEr nogen der ved hvordan man beregner den molare masse for fedtstoffet når:Forsæbningstal = 189Iodtal = 28,5???????? -
Forretningsstrategi
Forumindlæghej til min SRP skal jeg bekrive virksomhedens forretningsstrategi... jeg kigget i alle de bøger jeg har og søgt i internettet men jeg kan ikke finde en hjælpende beskrivelse af hvordan jeg skulle beskrive det... er der nogen der kan fortælle mig hvad en forretningsstrategi bør indeholde? altså e... -
att: Don Corleone
ForumindlægJeg kom i tanke om du fumlede med det bestillingspunkt et par uger tilbage, har du lavet hele eksamenssættet, i så fald vil jeg gerne drøfte del ét :-) -
Abstract, lidt hjælp?
ForumindlægHej:) Er der ikke nok nogen der vil fortælle mig om dette abstract er helt forkert eller lign? vil ikke have fejl for det:S Abstract This study examines musicals as a genre, and the characteristics of this type of genre. Additionally, the paper discusses differences between American and Danish mu... -
Disaccharider ?
ForumindlægHeeej alle sammen (: Lige et spørgsmål.. Hvad betyder det at disaccharider udviser mutarotation og er reducerende sukkerstoffer ? -
Hvad er opdrift?
ForumindlægJeg har fået til opgave at forklare hvad opdrift er. Nogen, der har et forslag til en kort og præcis forklaring? Når jeg har en genstands opdrift, f.eks. 300 N - hvad er det så det tal, altså opdriften, siger? På forhånd tak :-) -
HJÆLP! er der nogen der vil rette min spansk oversættelse?!!
ForumindlægHej!! Jeg lider af meget voldsom astma hvilket har gjort, at jeg ikke har været særligt meget i skole. Det har både haft sine bagdele og fordele. Jeg fik privat lærer på de fleste fag undtagen et, spansk!! Derfor er jeg en klovn til spansk og håber virkelig at der måske er nogen der kan hjælpe mi... -
Hjælp til rettelse af engelsk
ForumindlægKære hjælpsomme. Er ikke så god til engelsk grammatik og sidder her med et kort abstract der trænger til en kærlig hånd. Har brug for en der vil læse det igennem og rette de fejl jeg har lavet. Ville være til stor hjælp! Skriv din mail så sender jeg mit abstract med det samme :) -
Problemformuleringen's placering
ForumindlægHar jo fået problemformuleringen udleveret på et parpir i tre eksemplar.. Skal man ikke skrive problemformuleringen ind, eller skal den bare afleveres med de papir? -
Teorier om ideologier
ForumindlægFindes der nogle teorier om udvikling af ideologier? -
Raportage
ForumindlægHEJSA, jeg har lige været på studietur i Barcelona, og nå skal vi så skrive en Raportage om det! Men er der nogle som kan komme ind på hvad helt præcist man skal gøre, når der er tale om en raportage?Først tænkte jeg på at skrive sådan "Vi kom derned og det var varmt, senere var vi på museum... -
Hjælp, hurtigt....
ForumindlægOk, bare så i ved det så stinker moi til matematik, og jeg kan seriøst ikke løse denne opgave (ret pinligt): Reducér udtrykket 7(3a + b) - 5(4a + 2b)Det er sikkert barnemad for de fleste af jer, så hjælp tak! ;-)....og helst i dag.... -
Litteraturliste
ForumindlægHvordan skal en ordentlig litteraturliste-kildefortegnelse/angivelse se ud? -
ligning
Forumindlæghej ville bare spørge om den er rigtig da ligninger ikke er min stærke side.2(x-3)=3(x+1)x=-3 det har jeg fået det til i må meget gerne rette mig hvis det er forkert:-) -
Hjælp til blæk
ForumindlægJeg sidder og har problemer med en opgave.Opgaver lyder således:f'(x) = (x - 1)(x - 4)(x + 3)g'(x) = 5(x - 4)Bestem monotoniforholdene for f.Definitionsmængde for f = RHåber nogle vil hjælpe mig, snart muligt.
