Resultater: 14141 til 14160 af 436512
-
Nulpunkter til 3. gradsfunktion
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven "En funktion f er bestemt ved . Find funktionens nulpunkter". Jeg har aldrig løst en 3. gradsligning før, så håber I kan hjælpe!:S :) -
Eksperiment med 2 terninger
ForumindlægJeg er virkelig lost, og håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave:Et eksperiment består i et kast med to terninger. Den ene er en sædvanlig terning med 1, 2, 3, 4, 5 og 6. Den anden har form som en sædvanlig terning, men har øjentallene 0, 0, 0, 1, 2, og 3. Eksperimentets udfald er summen af d... -
ligningssystem
Forumindlægaflevering til i morgen en opgave jeg ikke kan få til at passe bestem løsningen til ligningssystemet 4x+5y=13 x-y=1 hjælp -
Fysikopgave - fald
ForumindlægHåber der er nogle som kan hjælpe mig med hvordan jeg skal løse denne opgave:Et æble falder frit fra en højde af 2 meter over gulvet.Hvilken fart har det 1 meter over gulvet, henholdvis inden det rammer gulvet? -
KEMISK LIGEVÆGT(let spørgsmål)
ForumindlægFe3+(aq) + SCN–(aq) = FeSCN2+(aq) Gul Farveløs Rødbrun Det er denne reaktion vi har med at gøre. Mit spørgsmål lyder. Der bliver tilsat jern(iii)nitrat. Opløsningen bliver mere rød. Det må vel betyde at koncentrationen af FeSCN2+ er steget. Men er forskydn... -
halveringstid
ForumindlægHejsa.. Håber virkeligt at nogle kan hjælpe mig!Har siddet med en opgave i over en halv time, og kan ikke komme den til livs.. Er der nogle som kan hjælpe? Den lyder således:I en prøve af pB-211, er aktiviteten A(t) som funktion af tiden t givet ved A(t) = 83000 * 0,981t.hvor t er målt i minutt... -
Areal af sekskant
ForumindlægJeg skal beregne arealet af en regulaer sekskant, hvor alle sidelaengder er 15cm og alle vinkler 120o. Ved at kigger lidt rundt i nogle gamle traade, har jeg fundet ud af, at man kan dele sekskanten op i 6 ligesidede trekanter, beregne arealet for en og saa multiplicere resultatet med 6 - det b... -
oversættelse - har lavet, skal bare rettes lidt
Forumindlægher er en oversættelse, den er ikke så svær, jeg er bare ikke så god.Bare ret det værste!Dansk:Den nye triumphH.G. har prøvekørt den nye triumph for os. Her er hans indtryk:De kan ikke undgå at blive forelsket i den nye triumph, hvis De kan lide at køre stærkt. Den har en fabelagtig acceleration,... -
Forskel på minimalisme og kortprosa?
ForumindlægHej allesammen, er der nogen der kan forklare mig forskellen på minimalisme og kortprosa? hilsen anne. -
Røringspunkt for tangent.
ForumindlægDet går helt i ged for mig idag. Grafen for f har en tangent t2, som er parallel med t1.f(x)=x^3-6x+7t1: y=-3x+5Jeg skal bestemme koordinatsættet til røringspunktet for tangenten t2.f'(x)=-3 <=> 3x^2-6=-3 <=> 3x^2 = 3<=> x^2=1 <=> x=1f(1) = 1^3-6*1+7=2Røringspunkt (1,2... -
Amerikanske valg
ForumindlægHey, jeg har tænkt mig at skrive lidt om hvad republikanerne kan gøre for at vinde næste valg, jeg er kommet ind på noget med mikrotaktik, er der andet som kunne være værd at nævne? på forhånd tak :) -
ok indledning, eller??
Forumindlægjeg har om Roosevelt under den store depression og vil høre om man godt kan skrive en indledning sådan her? Har ikke rettet den endnu, men I må selvfølgelig sige til hvis noget er helt hen i vejret :) De forende stater kom godt ud af Første Verdenskrig og derefter levede de i overflod. Industrie... -
Kan i rette mit fransk lidt hurtigt
ForumindlægL’amour ca peux etre une bonne chose mais aussi une mauvaise chose, la bonne chose sur l’amour c’est quand tu et amoureux et quand tu sort avec la personne que tu aime tellement, tu et presque jamais triste, tu et presque tout le temps comptant. Mais si la personne que tu aime ne te veux pas, bei... -
rette!!
Forumindlægnogen der gider rette følgende: If you drag in a spring and drop, it will swing back and forth. In this situation Hookes law plays an important role. The Law is used to describe the spring force. It is defined as: F = , it says that the spring force F is proportional with the displace x. Using Ne... -
analytisk geometri
ForumindlægHej folkens, det er skønt at være tilbage fra studieturen!!! Ordsproget: ude er godt men hjemme er bedst! er altså bare så sand!!!Nå men ville lige høre om ik der er nogen der vil hjælpe mig lidt :) Et par hint ville være perfekt;) spm lyder:Lad punkterne A og B have koordinaterne A(3,6)ogB(9,8)b... -
mat.funktion/ligning (1g)
Forumindlæghey, jeg sidder og bøvler med denne opgave... nogen der kan hjælpe?jeg har i graf aflæst, at man opnår en effekt på 225 kW, når vindhastigheden er på 7,5 m/s. problmet opstår ved næste spørgsmål:"Hvor meget elektrisk energi produceres vindmøllen i et tidsrum på 3 1/2 time?"3 1/2 time sv... -
Pierre.. vil du ikke være sød at rette min opgave ? det haster...
Forumindlæghej.. jeg har skrevet en hel masse, men det er ikk alt som jeg skal have rettet.. og det har jeg selvfølgelig ikk lagt ud... Jeg ved godt, at der er meget, men jeg ville blive meget meget glad, hvis du kunne læse det igennem og evt rette lidt i det...:) det ville jeg være taknemlig for..Jésus de ... -
Hvem kan finde ham!!!???
ForumindlægHey alle sammenJeg har prøve og finde ham... jeg ved godt det ikke noget med lektier og gør... men kan i finde ham...???Her er hjemmesiden til det :http://www.superlaugh.com/1/waldo.htmQnuz Zasa -
Svar udbedes hurtigt
ForumindlægPropen kan reagere med iod. Opskriv reaktionsskema og angiv raktionstype -
Digt
ForumindlægJeg skal analyserer et digt til imorgen. Det ville være fremragende hvis nogen kunne hjælpe lidt. Evt bare give nogen ideer til hvad der er skal kigges på. Jeg er ikke den store digter :S Digtet lyder således:"MER"af Pia JuulDer er 8 dage igen, nu igen. der har været dage tilbage før. D...
