Søgning på: danskere i verden. Resultater: 14941 til 14960 af 47039
-
Udenlandsk uddannede læger
ForumindlægHej er blevet accepteret i Polen for at læse, men jeg hørt fra nogle at udenlandsk uddannede læger vil altid have det sværere i løn, arbejde, uddannelse. Er det rigtig? Har også hørt at udenlandsk uddannede læger fra Polen vil blive betragtet som B-læger fremfor A-læger (jeg ved ikke helt hvad de... -
Perspektivering - Rejsekammeraten af H.C. Andersen
ForumindlægMANGLER AKUT HJÆLP - Hvilket eventyr/fortællng kan man perspektivere med Rejsekammeraten af H.C. Andersen? -
Samf C eks.
ForumindlægHej.. jeg skal til mundtlig eksamen i samf. c. Vi har arbejdet med disse emner: 1) Identitet og socialisation 2) Livsstil og Livsformer 3) Ideologier og Politiske partier 4) Demokratiopfattelser 5) Demokrati 6) Det danske politiske system 7) Velfærdsstaten 8) Globalisering Jeg har fint s... -
Dit Yndlingscitat?
ForumindlægEllo folks! ;) Synes det kunne være sjovt at se hvad folks yndligs citat er. JEg har en teori om at man synes godt om citater der siger noget om en selv. Hvad er dit? -
9/11- årsagerne??
ForumindlægNogen der ved hvad årsagerne til at al-qaeda andgreb?? Tak på forhånd -
Politisk syn på ulighed
ForumindlægGår liberalister ind for formel-, chance-, eller resultatlighed? og hvad med socialister? -
Sammensatteord og genitiv
ForumindlægHvordan kan man høre/vide om to orde er sammensatte eller delt i to fx. Sydfranske og kunstfilm? Er der en speciel regl? Forresten skal der bruges apostrof til ejefald i dansk grammatik? Fx Far's mad eller hedder det bare "fars mad" -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
Oversættelse - korrekt?
ForumindlægJeg har en sætning, som skal oversættes, jeg har prøvet. Dansk: Ham idioten, vi mødte i fredags, rendte jeg ind i igen i dag. oversat Today I ran into the fool, that we met last friday. -
Svær fransk oversættelse!
ForumindlægHey! Jeg har prøvet at oversætte denne meget svære franske tekst, men er rimelig meget i tvivl om hele teksten, da jeg stinker til fransk :( Nogen der har lyst til at kigge den igennem?På forhånd tusind tak!!Dansk:Jean Dutourd (1920-) er en meget alsidig forfatter, der er svær at sætte i bås. Et ... -
Rettelse af kort oversættelse.. Please help :)
ForumindlægDANSK: Landet som lever af drømme - af Thomas Hebsgaard and Jesper Løvenbalk Hansen (...)På samme måde har Los Angeles som by formået at markedsføre sig selv netop på en drøm. Los Angeles, Californien, er byen, hvor drømme ifølge myten går i opfyldelse. Og derfor er byen vokset til en af USA... -
Nytårstale (Skal læses igennem)
ForumindlægHej allesammen, tak fordi i har klikket på mit "post" Jeg er en 13'årig dreng der går i 8'ende klasse. Jeg har brug for hjælp til en Nytårstale! Der er følgende instrukser: ?2-4 minutters varighed Enkelt sprog (Lav stil) Ingen bandeord/slangord Etos,Patos,Logos (Kig særl... -
Oversættelse - tjek
ForumindlægEr der ikke en der hurtigt vil tjekke den her oversættelse igennem? Skal oversættes fra dansk til engelsk. Olien slipper snart op Olieprognoser lyves positive, påstår anonym i branchen. En højstående, anonym IEA-ansat siger. At verden er langt tættere på at løbe tør for olie, end de officielle t... -
rettelse af kort stil
Forumindlægvi skal skrive et eventyr om en grønsag i spansk - er der nogen der giver rette min:) dansk: Der var engang en majs. Den stod bare dag ud og dag ind uden på marken og de andre majs ville ikke snakke med den. Den var så ensom og den græd stille for sig selv. Men så en dag kom en lille fe flyvende ... -
3. års opgave
ForumindlægPUHA hvor det fylder meget i ens hovede hva?? Vi skal aflevere emne på torsdag og jeg er TOTALT på bar bund - aner ikke en disse om hvad jeg vil skrive om.. Det eneste ved er at jeg nok vælger at skrive i dansk... Så! Ville høre om nogen havde nogen enormt gode forslag til hvad man kan skrive om?? -
Danskopgave om Edgar Allan Poe... Hjælp?
ForumindlægJeg har om forfatteren Edgar Allan Poe og om hans novelle Huset Ushers Fald... Jeg synes selv jeg er kommet godt afsted med hvad jeg har fået lavet, men nu viser det sig bare at min dansk lærer er ekspert på netop Poe. Så jeg er blevet lidt bange om det er godt nok.Ville hører om der er nogen der... -
Forandringen - Ditte Birkemose
ForumindlægHej - Jeg skal op i dansk mundtlig om 2 uger, jeg har trukket ondskab, jeg har valgt novellen Forandringen af Ditte Birkemose. Jeg vil høre om der er nogle som kan hjælpe mig med analysen? Hvad betyder billederne ja og naj? Hvad er fortolkningen? (kan man godt slå fortolkning og tematik sammen... -
Hjæælp terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal her på mandag op i skriftlig dansk for 9 kl Fsa. Er der nogen der har været op i det samme, da har nogen stikord til mig evt. hvad de forskellige opgaver går ud på?? Nogen der har gode råd til hvordan man kan scoore gode karakter vis man f.k.s. vælger (novelle,artikel??) Taak :).. -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægNogle, der vil hjælpe med at oversætte følgende til dansk: "The most beautiful system of the sun, planets, and comets could only proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being" -
tider
ForumindlægJeg har svært ved at komme ind på den rigtige tid, jeg tror fx det er guldalderen, når novellen er skrevet i naturhistorisk tid, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med at sætte de vigtigste tider på plads, for mangler det virkelig, og har svært ved at finde det! Ps: Håber på hjælp, har mu...
