Resultater: 15441 til 15460 af 436512
-
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Pris optimering
ForumindlægI forbindelse med planlægningen af udsalget i august har indkøbsmedarbejderen kontaktet en producent af mobiler til børn. Producenten har oplyst, at prisen pr. mobil er 150. Pr. stk. Hjemtagelses omk. Er anslået til 15 kr.stk. ekskl. Moms. Indkøbsmedarbejderen har følgende forventninger til salge... -
Differentere udtrykket 4*(-y1)
ForumindlægHvilken regel skal man bruge når man vil differentere følgende funktion? f(y1) = 4*(-y1) -
oversættelse dk->ty
Forumindlæghejsa, er der en der gider luge de værste fejl ud i denne oversættelse... så modtages i med kyshånd og vandpibe..på forhånd tak/heterophoniaElverkongenI Goethes digt rider en fader om natten med sin søn, i armene. Drengen er bange, fordi han ser og hører elverkongen, som lokker ham til sig. Fader... -
Differentation
ForumindlægJeg skal differentiere følgende udtryk vha. brøk regneregelen for differation 1/((x^2 -4x +3 )^2) Og jeg får: (-2(2x -4 ))/((x^2 -4x +3)^2) Den kan ikke regnes mere ud vel? -
Archimedes lov
ForumindlægHvad siger denne formel? Fopdrift = Ft - Fn ? Hvad siger denne formel ud fra de kræfter der påvirker legemet ? -
bernoullis ligning
Forumindlægkan bernoullis ligning bruges til en vandraket der bliver skudt lodret op? -
scanner
ForumindlægHello everybady:)Er der nogen der ved hvordan man kan scanne en tekst ind i en computer via en scanner.Takkkkkkkkkkkkker... -
Partikelfysik
ForumindlægHej alle (Opgaven er vedhæftet) Jeg skal have lidt hjælp til at komme i gang med opgave A): Er skemaet korrekt indtil videre: Kvarksammensætningen er: Hvordan finder jeg ud af hvilken partikel, den tredje partikel er? Jeg synes ikke rigtig jeg kan få bevarelseslovene ind i opgaven. -
Betinget sandsynlighed
ForumindlægJeg skal finde sandsynligheden for at trække 5 ruder, når 3 af kortene skal være billedkort (der er 12 billedkort), ud af hele spillet på 52 kort. -
Strengbølger - Vigtigt
ForumindlægHej alle - jeg skal til at færdiggøre min sidste rapport inden jeg får min endelige karektere og jeg sidder desværre fast i 3 spørgsmål... Jeg har vedhæftet mine udregninger som måske kan hjælpe jer med at svare på spørgsmålene. TAK PÅ FORHÅND!! 1. Hvad sker der med grundtonens frekvens, når sno... -
Højt forsæbningstal = ?
ForumindlægHej allesammen Jeg forstår ikke rigtig det med, at når forsæbningstallet er højt så er fedtsyrekæden kort? Hvorfor er det sådan? Jeg har udregnet antallet af C-atomer i fedtsyrekæden til at være 16. og jeg har et forsæbningstal på 182.55 mg/g. Nogen der kan forklare mig nemt hvad et højt forsæb... -
Hvad bruges Orange II
ForumindlægJeg vil lige spørge hvad Orange II (b -naphtolorange) kan bruges til? -
Differentialligning
ForumindlægHej Jeg håber på noget hjælp til følgende opgave:En kegleformet beholder, som er åben foroven, indeholder en væske, der fordamper. Under fordampningen kan væskens rumfang beskrives ved differentiallignigendV/dt=-0,1*V^(2/3), hvor V er væskens rumfang til tiden t. V måles i mL, og t måles i minutt... -
Finde synspunkter.
ForumindlægHejsa, Jeg er fuld i gang med AT og jeg er nu kommet til et punkt hvor jeg er gået en lille smule i stå. Det drejer sig om hvad de forskellige partier synes om overvågning. Min vejleder siger, jeg skal finde synspunkter fra partier og derefter forklare hvorfor partierne mener som de mener ved a... -
Hjælp til Ti-inspire/matematik med timeløn
ForumindlægHej mit navn er Oliver, er 18 år, og bor i Hjallerup. Jeg søger en der går i 3g eller er universitetsstuderende/vidergående, som kan hjælpe mig med at bruge Ti-inspire og som har styr på hvordan det fungerer, som har tid til at sætte sig ned med mig og hjælpe. Da vores lærer hidtil ikke har kunn... -
Differential regning
ForumindlægNogen der vil hjælpe med: 1) Bestem den løsning til differentialligningen y'=xe-y der opfylder, at f(-2)=1 2) vis, ved at rotere grafen for funktionen f(x)=√r2-x2, -rxr 360o rundt om x-aksen, at en kugle med raius r har volumenet V=4/33 -
fejl i denne sætning
ForumindlægHej. Jeg skal finde en eller flere fejl i denne sætning, men jeg er lidt i tvivl. Håber nogle kan give mig hints om, hvad fejlen kan være.. Jeg vil umiddelbart sige, at "sie" er fejl, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal rette det til? Altså, ved ikke om det er han, hende, den ? ... -
Matematik hjælp!!!!!
ForumindlægHej... Har brug for hjælp til en opgave. Kan i hjælpe Opgaven lyder sådan 3.2 Tegn endefladen af et kløvestykke i målestorkforholdet 1:3?? 3.3 Indtegn på din tegning endefladen af en planke, der er 3 cm tyk???? 3.4 Angiv plankens størst mulige bredde. Hjælp tak.... -
Skæringspunkt mellem cirkel og linje
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(1,0) og radius Kvadratrod(8) . En linje er bestemt ved ligningen y = x - 1. Bestem koordinatsttet til hvert af skæringspunkterne mellem cirklen og linjen. håber i kan hjælpe mig. Jeg er ikke helt med på hvordan det er man skal regne det ud. Det er uden hjælpemidler :)
