Resultater: 15781 til 15800 af 436512
-
løs en ligning med ln(x)
Forumindlæghej Jeg kal beregne en ligning : ln(x+3)+ln(2x)=2ln(6) ln((x+3)*2x)=2ln(6) . ln(2x2+6x)=ln(62) ln(2x2+6x)=ln(36) 2x2+6x=36 2x2+6x-36=0 Og så bruger jeg solve(2x2+6x-36=0,x) og det giver x=-6 eller x=3 men når jeg regner ligningen ln(x+3)+ln(2x)=2ln(6) med lommeregneren så giver det kun x=3 Hvor... -
hvordan siger man...
ForumindlægHej Hvordan siger man "anderledes tænkende" på tysk? Det skal så i denne kontext: Man tolerierte und respektierte nicht "..." -
Er ved at lave stil
ForumindlægHej.Er ved at skrive stil, der handler om at jeg skal finde nogle argumenter i to tekste, og derefter skal jeg sammenligne dem. Mit spørgsmål er så, om jeg selv må komme med min mening om emnet, selvom det ikke står at jeg skal..? -
gassernes tilstandsligning
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen der lige gider hjælpe mig med at forstå gassernes tilstandsligning? p * V=n*R*T, hvad viser den ligning og hvad bruger man den til? Please hjælp & rigtig godt nytår (: -
Praktik og studiejob
ForumindlægHej alle hjælpere, Er der nogle som ved, om jurister, heriblandt advokater og anklagere, tager 10. klassere i praktik og eventuelt et studiejob senere hen samme sted? -
hjælp med forklaring
Forumindlæghej alle sammen nogen der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver? opgaven kan ses her; http://peecee.dk/upload/view/147268 tak på forhånd -
et par tysk rettelser
Forumindlæghejjeg har lavet en oversættelse på tysk hvor jeg har lavet nogen fejl jeg ikke helt forestår. i skal bare rette det der står i parentesen og give en lille begrundelse, så er i sødepå forhånd takDansk: (Der er) nemlig hele tiden en dybere betydning (bag ordene).Min tysk: (Der ist) nämlich die gan... -
RØDHÆTTE PÅ TYSK - HJÆLP ! ! !
ForumindlægOpgaven hedder oversæt denne "lille" tekst til Tysk...Er der nogen der gider at tage sig lidt tid til at kigge på den? - Tror faktisk ikke det er så galt med fejl!Dansk:I begyndelsen af eventyret hører vi, at rødhætte skal besøge sin bedstemor ude i skoven. Altså går rødhætte ud i skove... -
Hjælp med stil
ForumindlægJeg har skrevet en halv side. Har I nogen ideer til hvordan den kunne forbedres, og skrives videre. (jeg går i 7.klasse) Det var den værst tænkelige lejlighed nogensinde, at drøfte døden med Sophia, uheldigvis vidste jeg det først, når jeg blev skubbet ned. Der var stille, og luften føltes kold.... -
Rettelse af 5 korte opgaver - tysk
ForumindlægHej, håber virkelig i kan hjælpe mig med, at rette disse opgaver på tysk da det skal afleveres den 7 april. Pls. Hjælp _/\_ :) Kebab connection 1 : kultursammenstød Den tyrkiske kultur er forskellig fra den tyske kultur. Man kan se det i filmen ved at Ibos far Mehmet ikke vil have at Ibo gør e... -
hvilke alkoholer til methylpropylether
ForumindlægEr der nogen der kan gennemskue hvilke to alkoholer man skal vælge, hvis man skal fremstille methylpropylether. Og hvilken reaktionstype er det så? God aften :-) -
Enkeltlogaritmisk koordinatsystem, log x og ln x i eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan fortælle mig hvordan et enkeltlogaritmisk koordinatsystem er opbygget? Og hvad man får hvis man tegner grafer for eksponentielle sammenhænge ind i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem? Hvordan er funktionerne log x og ln x defineret? Hvilke regneregler gælder de... -
islamiske værdier /normer?
ForumindlægHej, jeg skal sammenligne de islamiske værdier og normer med vestens... men jeg kender ikke så meget til islamiske normer, så ville høre om I ved noget om det?jeg ved at de ikke må drikke, spise svinekød og at de betragter sex uden for ægteskabet som noget meget slemt, og at det er meget vigtigt ... -
Hjælp til aflevering om eksponentialfunktioner
ForumindlægHej :) Hvordan findes fordoblings- og halveringskonstanten for en eksponentialfunktion? Hvordan afgøres det om en given udvikling kan beskrives ved en eksponentialfunktion? Hvad skal man huske, når man arbejder med årstal? -
Redegørelse af et udtryk og overfladeareal.
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af b'eren og c'eren, og håber på at i vil hjælpe mig. Opgaven er lagt ind som et screenshot. -
Delkonklusion
ForumindlægHey Skal delkonklusioner være i punktform eller flydende tekst <3 vh. -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har prøvet af læse denne opgave i rigtig lang tid (se billede), er det en klog person, der muligvis kunne hjælpe mig. Mange tak på forhånd ?? -
tysk
ForumindlægHej. Jeg har følgende vedhæftet tysk tekst, men jeg har svært ved at forstå hvad synet er på kultur og kunst. Forsøger afsenderen at sige at den tyske kunster er noget gudommeligt, som man skal se op til. -
Beregning af stofmængden
ForumindlægHvordan beregner jeg stofmængden af 60mg c-vitamin? :) -
Kurvens krumning
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en opgave. betragt den plane kurve givet ved: t tilhører [0,2pi] Udregn kurvens krumning i r(pi/4) Jeg har komet frem til at men så når jeg skal udregne k(pi/4) så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet at indsætte som t, og bagefter trække de ^2 fra cost ud ...
