Dansk
Hjælp med stil
Jeg har skrevet en halv side. Har I nogen ideer til hvordan den kunne forbedres, og skrives videre. (jeg går i 7.klasse)
Det var den værst tænkelige lejlighed nogensinde, at drøfte døden med Sophia, uheldigvis vidste jeg det først, når jeg blev skubbet ned. Der var stille, og luften føltes kold. Sophia rejste sig op fra lænestolen og valgte at afspille noget adagio, og jeg vidste med det samme hvorfor. Mine ben og arme rystede lidt, det kunne jeg se, og det kunne Sophia også. Hun var så besynderlig hende Sophia, for hun var ikke som de andre piger jeg kendte, og slet ikke som hendes søster Julianna, derfor måtte jeg helst ikke være alt for overlegen, for jeg kendte ikke hendes karakter. Hun var ihvertfald ikke den type pige jeg hængte sammen med.
“Du, Sophia?” Jeg spændte i mine ben af nervøsitet, og ventede på hendes svar. “Ja, Joe?” Hun mødte mit blik, og med ét krummede min mave sammen. Det var som om jeg druknede i hendes krystalklare blå øjne.
“Jorden kalder Joe!” Hun lagde sit hoved på skrå, og ventede på at jeg redegjorde mit spørgsmål.
“Sagde jeg noget?” Jeg var en værre drivert. Hvor var min fantasi? “Sagde jeg noget” var dét det bedste jeg kunne finde på?
“Ja, det gjorde du Joe.” Hun lænede sig tilbage i lænestolen.
“Hmm, jeg ved da godt jeg sagde noget!” Jeg rejste mig op og titlede rundt, for jeg kunne ikke mærke mine ben.
“Jeg ville spørger dig om døden, det er noget forfærdelig noget, ikke?” Jeg fniste lidt, men det gjorde Sophia ikke, hun krummede sig sammen i sofaen. Der blev stille igen,indtil hun rejste sig op.
“Hvem fortalte dig det?” hun skruede ned for adagioen og skubbede mig ned .
“Tag det roligt, hvem fortalte mig hvad?”
Svar #1
04. april 2015 af Andersen11 (Slettet)
Hvad er emnet for din stil? Har du selv skrevet denne tekst, eller er det noget du har fundet et sted?
Svar #2
04. april 2015 af Suu006 (Slettet)
Jeg har selv skrevet den @Andersen11
Emnet er romantik, og jeg har skrevet lidt videre på den
“Tag det roligt, hvem fortalte mig hvad?” Der stod hun midt på gulvtæppet, lænet mod gelænderet, tog et dybt åndedræt, gik hen til mig, og hjalp mig op.
“Undskyld Joe, jeg ved ikke, hvad der gik af mig,” jeg afbrød hende.
“Det er vel helt, okay” jeg tog et skridt tættere på hende, og hun klemte mine svedige hænder.
Svar #3
05. april 2015 af Andersen11 (Slettet)
Du har skrevet noget, som kunne ligne en kort novelle. Hvad har det med stilemnet romantik at gøre?
Skriv et svar til: Hjælp med stil
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.