Resultater: 16561 til 16580 af 436512
-
Potens, lineær og eksponentiel funktion
ForumindlægHvad bruges potens, lineær og eksponentiel funktion til? Altså hver i sær i den virkelig verden? Hvis man i en opgave skal forklare lidt om vækst og derefter hvad de bruges til? -
Cepheider
ForumindlægHvorfor er det godt, at der er cepheider i Universet? -
kold krig
ForumindlægHej."I april 1946 tog tog Sovjet i sin zone initiativ til en sammenslutning af kommunister og socialdemokrater i et nyt parti, SED, Tysklands socialistiske enhedsparti" efterfælgende står der at "vestmagterne så sammenslutningen værende i direkte strid med de indgåede aftaler i Pos... -
Plotting
ForumindlægHej søde mennesker, Jeg har en opgave, som jeg ikke helt forstår og indholdet. Opgaven er på engelsk og der står at jeg skal plotte nogle observationer mod andre observationer, f.eks.. Plot A against B, hvor skal A være, i X-aksen eller Y-aksen ??? Det er virkeligt vigitg, håber at der er n... -
Hjælp til opgave
ForumindlægHar denne opgave for i Matematik, og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal lave den... En venlig sjæl der kan hjælpe mig? I det følgende betragtes en model for en bestemt type af bevoksninger af ensartede planter. I modellen betegner w (målt i g) vægten af tørstoffet i den del af planten som... -
Engelsk
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en engelsk opgave, som jeg er blevet færdig med at skrive. Jeg vil bare spørge om, der var en venlig sjæl, der vil rette den? Vil blive utrolig glad, da engelsk ikke er min stærke side.Håber, der en, der vil hjælpe mig. På forhånd tak -
integral
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvordan jeg løser denne opgave -
Stamafunktion
ForumindlægJeg har virkelig problemer med følgende opgave, hvor jeg skal finde stamfunktionen.. Int fra -1 til 2:Int (3x+3) / (x^2+2x+2)dxså har jeg:Int. (3x+3) * (1/x^2+2x+2) dxMen hvordan kommer jeg så videre...ska jeg sætte t = x^2+2x+2?? Men så kan jeg alligevel ikke komme videre... nogen som har lyst t... -
Reaktion
ForumindlægEr der nogle, som ved hvilken reaktionstype dette er: -
Potenssammenhæng
ForumindlægEn kasse er dobbelt så lang som den er bred, og 4 gange så høj som den er lang. 1) Bestem ligningen for variabelsammenhængen mellem kassens bredde x, og dens rumfang y. - nogen som kan hjælpe? -
hjælp til cirklens ligning
ForumindlægSidder og regner en opgave og er pludselig gået i stå. Man skal bestemme cirklens ligning:x^2+y^2+8x-4y=5Da jeg havde lavet cirklens ligning fandt jeg ud af at matematikbutikkens besvarelse og min ikke stemte overens. Jeg ville have den næste omskrivning til at blive:(x+4)^2+16+(y-2)^2+4=5 Hvorim... -
Termodynamik
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en opgave i et kemi sæt (vedhæftet) Jeg har brug for hjælp til opgave c, de andre er lavet. Jeg ved ikke lige hvordan man finder entalpien og entropien ud fra grafen. Tak på forhånd :) -
hvilken brøkregel?
ForumindlægHejsa :-)Jeg har gennemgået mine brøkregler der stadig ikke sidder helt fast men følgende forstår jeg alligevel ikke:2000 * 10^-2/10^-4 = 2000 * 10^4/10^2Hvordan kan det være? Mvh Petrine -
Matematik notater til mundtlig prøve?
ForumindlægEr der nogen nem måde at finde noget på med det? Altså beviser og den slags som ligger elektronisk, eller er der kun at sætte sig ned og selv lave nogle sider ud fra matematikbogen? -
Spørgsmål
ForumindlægHejEr det meget vigtigt, at komme med sin egen mening med hensyn til bogen man har valgt til danskopgaven ?F.eks hvis jeg har valgt, at fokusere på personerne, skal jeg så skrive, hvad jeg selv synes om dem? -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
eø
ForumindlægHej!Jeg ved det her nok er et noget dumt spørgsmål,men hvordan kan det være, at når vi laver analyser af en virksomheds rentabilitet og indtjeningsevne, at man så siger: når egenkapitalenforrentning er større end afkastninggraden, så tjener man på at arbejde med gæld? Har egentlig aldrig tænkt ov... -
hvordan beviser man: T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)?
ForumindlægLad ABC være en vilkårlig trekant. c. Bevis, at trekantens areal, T, vil kunne beregnes ved T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)? hvordan beviser man: T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)? -
Sinus, cosinus og tangens
ForumindlægHejJeg vil blive meget glad, hvis der var nogle som gad give mig nogle eksempler på brugen af henholdsvis sinus, cosinus og tangens og eventuelt også henvise til en internetadresse.Jeg har nemlig lidt svært ved at se hvornår man bruger de forskellige begreber.På forhånd tak:-) -
SRP Promotionparameteren
ForumindlægHej Alle ! Jeg skal analysere baggrunden for den historiske udvikling i anvendelsen af promotionparameteren og relatere den til min virksomhed, Hummel. Nogen der har et par gode kilder eller henvisninger?
