Resultater: 16781 til 16800 af 436512
-
Hjælp blækregning!!;)
ForumindlægKlasselokalets omkreds er 28 m. bredden er 3/4 af længden. find længden og bredde.?? håber i kunne forstå det:) -
Hjælp til en lille opgave;)
ForumindlægDavs.;) Jeg er igang med en problemregning mursten hedder den. Jeg har dog vanskeligheder ved en af opgaverne håber at i vil hjælpe;) Opgaven lyder: Hvor meget vejer murstenen med huller? Det eneste jeg får at vide om murstenen at diameteren er 0,6 cm og målestoksforhold=1:4 (det har jeg beregn... -
Matematiktak!
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-1.PDF se opgave f).Som spørgsmålet er skrevet her, kunne man så ikke argumentere for at beta's røringspunkt ligeså godt kunne ligge i P? Diskuterer med en ven... -
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægEr der er der kan forklare mig hvad der præcis sker i ventriklen og tyndtarmen? Hvilke hormoner og enzymer har en vigtig rolle? Og hvilke betydningfulde lag har man? Og hvordan kulhydrater fedt proteiner bliver nedbrudt og reabsorberet? -
Mat.(stamf.)
ForumindlægHejen funktion f er bestemt vedf(x)=x-2*kvad.(x) , x større lig 0.I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal.Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M.Please tjek om jeg har lavet det rigtigt:int. fra 0 til 4 (x-2*kvad.(x))dx=int. fra ... -
pH-værdi og mol/L
ForumindlægHvis koncentrationen af H3O+ er 0,0041 mol/L, hvad er så pH-værdien, og hvordan udregner man den? -
Mat.(parmf.)
ForumindlægHejI et koordinatsystemet i rummet er en linje givet ved parameterfremstillingen(x,y,z)=(1,3,6)+t(-1,2,-1), og en kugle K er givet ved ligningen(x-4)^(2)+(y+2)^(2)+(z-5)^(2)=11.Kuglen K og linjen l har netop ét punkt P fælles.Beregn koordinatsættet til P.Bestem en ligning for kugles tangentplan i... -
Analyse modeller
ForumindlægOkay, på mandag har vi mundtlig dansk i folkeskolen, og skal til at læse op, og sammenfatte noter osv.Men tænkte på om der var nogen der havde nogle rigtige gode modeller til hvordan man griber en bestemt form an på?Helst disse typer:BilledanalyseAnalyse af filmklipTekstanalyse:-Eventyr (kunst+fo... -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
hjælp fysik
ForumindlægHvad er sammenhængen mellem tryk og kraft? -
Fordampningsvarme >>> smeltevarme?
ForumindlægJeg skal op i fysik tirsdag og har efterhånden fået bragt orden i hængepartierne. Et sted er der dog noget i min rapport, som jeg tvivler stærkt på. Er det virkelig rigtigt, at fordampningsvarmen for f.eks. vand skrives kJ per grad, mens smeltevarme skrives J per grad. Det betyder i mit tilfælde,... -
funktioner
ForumindlægHvad kan man aflæse på grafen for en funktion:definitionsmængde, værdimængde, funktionsværdi, grafisk løsning af en ligning(fx f(x)=3 eller f(x)=g(x)).Skal man så give eksempler på for eksempel en værdimængde? -
Forkort brøk
ForumindlægHej Mangler hjælp da jeg skal forkorte følgende brøk: (a-b)^2 / a^2 - b^2 Tak på forhånd -
liniær sammenhæng
ForumindlægHvad mener man med:liniær sammenhæng? -
Forklar hvad det vil sige at vand har en varmefylde på 4186 J/(kg·ºC)
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der lyder på " Forklar hvad det vil sige at vand har en varmefylde på 4186J/(kg grader C) og "forklar hvad det betyder at nyttevirkningen af en elkedel ved kogning af vand er 0,65." Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
normalvektor og retningsvektor
ForumindlægKan man godt lave en normalvektor om til en retningsvektor. Hvis man fx har normalvektoren: (2,3,4) kan man så godt sige et retningsvektoren er: (-2,-3,-4) ?Takker på forhånd for svaret der måtte komme... ;) -
Uden hj. midler
ForumindlægJeg skal bestemme en parameter fremstilling for den plan som går gennem et pkt. og er parallel med en plan. Er det så ikke nok bare at anvive pkt. og retningsvektoren? -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
Mat.(banekurve)
ForumindlægHejI et koordinatsystem i planen bevæger et punkt P(x,y) sig, således at der til tidspunktet t gælderx=t-(2/t) ,t>0y=t+(2/t)Beregn koordinatsættet til banekurvens skæringspunkt med andenaksen.Det punkt, hvori P befinder sig til tidspunktet t=1, kaldes Q.Bestem en ligning for de...
