Resultater: 18361 til 18380 af 436513
-
Prøver i fysik
Forumindlæghej, ville bare høre om det er normalt, at afslutte hvert eneste kapitel i fysik.bogen med en prøve. MIt problem , er nemlig at jeg af en eller anden grund, altid klarer mig vildt dårligt i disse, der ca. varer 30-45 min. Og de gør, at jeg påtrods af at lave gode afleberinger/rapporter osv. får 7... -
Hvad mener i om dette?
ForumindlægHej Læste her forleden en artikel om groftsprog herunder sagde en sprogforsker følgende: Det er ikke bare almindelig jammer over, at de yngre generationer taler ukorrekt og utydeligt.Det lader til, at der er tale om en udvikling,som er mere problematisk, fordi tonen er blevet mere aggressiv og d... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til følgende opgave: Har fundet frem til ligningen for tangenten vha. f(x) til: Skal jeg så gå baglæns i forhold til tangentligningen for at finde b og c i g(x)? -
Skæringspunkt mellem to linjer
ForumindlægJeg har følgende to linjer, som skærer et punkt: Er der nogle dygtige, som kan hjælpe mig med at finde punktet? -
2.g...
ForumindlægHej... Jeg skal begynde i 2.g efter sommerferien (om 2 uger) og glæder mig ikke. Har hørt at der skulle blive så mange afleveringer, at man næsten ikke får tid til vennerne :( Passer det? Og hvor mange afleveringer om ugen kan der forventes at få? -
Toppunkt
Forumindlæga) f(x)=2x^2+5x-7 b) f(x)=-4x^2+4x+3 c) f(x)=2,3x^2+9 d) f(x)=100x^2+45x e) f(x)=-0,02x^2-9x-5 f(x)=-22x^2+4x-45 Find toppunktet for 2.gradspolynomierne I opgave 1. Hvordan gøre jeg det? -
længden af højden hb
ForumindlægI ABC er siderne a=4,5 og b=7,3 og c=6,1 bestem længden af højden hb 7,3/2 ? 3.65 den ene katete : 3,65 hypotese: 6,1 √6,12-3,652 = 4,89 -
Engelsk hedder det...
Forumindlæg"there must be plenty OF things to do"eller "there must be plenty things to do?" -
3.års-opgaven - emne???
ForumindlægHvordan fa.... vælger i andre fag og emne til 3.årsopgaven?Jeg har MEGET svært ved at finde ud af hvilke fag der er gode og interessante at skrive i. "Bare skriv efter interesse!!". Ja, flot, men jeg ved ikk hvad mine interesser er..Vil gerne høre fra andre, der skal til at starte i 3.g... -
Engelsk... PLEASE
ForumindlægHejsa...!!!Har lige et spørgsmål vedrørende engelsk, som jeg håber nogle evt. vil hjælpe med.Da jeg d. 6 august skal til sygeeksamen i skriftlig engelsk, vil jeg høre pm nogle evt kan give nogle gode råd med hensyn til at forberede sig bedst.Har tænkt på at kigge ordbogen lidt igennem, da man jo ... -
Held og lykke med brevet i morgen (28. juli)
ForumindlægHej ;Vil bare ønske alle held og lykke med de svar der måtte komme ind af brevsprækken i morgen./Casper -
Salg af Molymod molekylebyggesæt
ForumindlægByg dine egne molekylemodeller med dette fantastiske Molymod molekylebyggesæt. Se mere på http://home20.inet.tele.dk/molekyle . -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Til moderatorerne!
ForumindlægHejsa.Det er til min store rædsel (næsten), at jeg kan se, i har slettet alle indlæggene i dette forum. Kan i ikke lige smide dem tilbage? Jeg ville gerne støve nogle gamle indlæg frem.Som overskriften antyder, er denne besked primært rettet mod Sam (og ham den anden).YATZI! -
Den nye kvote 2-ordning
ForumindlægHejsa.Jeg læste i går i avisen at fra 2007 går vi over til en ny kvote 2-ordning, hvor man har Kvote Ia, Ib, IIa og IIb. Men jeg lagde mærke til at der stod at dette forholdsvis henvendte sig til den gruppe af unge, der har et snit der næsten er oppe på det snit, der behøves for at komme ind på d... -
Klage eller hvad???
ForumindlægHejsa...!!!jeg har lige fået mine sidste standpunktskarakterer i 2 g, og der har jeg kun fået 9 i historie, har ligget på 10 både i hele 1 og 2 g. I årsprøve i 1 g, fik jeg også 10, så er jeg ikke berettet til at få 10, for jeg er stadig utrolig aktiv i historie og har altid forberedt mig 100 %..... -
Grafer og parabel... HJÆLP!
ForumindlægSkitsér grafen for en parabel som opfylder følgende betingelser. a) a>0,b>0,c>0 b) a<0,b<0,c<0 c) a>0,b>0,c<0 Hvordan? -
Hjæælp oversættelse! Lille
ForumindlægHeej, er igang med at skrive en "fortælling", men kan ikke sige disse sætninger på fransk :/ Håber der er nogen der kan hjælpe! På forhånd tak. Det er det andet højeste betragtningssted over Paris, da Eiffeltårnet er det højeste. Alene turen inde i kuplen er hele klatreturen værd! Det e... -
Oversættelse
ForumindlægHEJ! jeg har fået til opgave at oversætte disse danske sætninger til fransk.. har givet mit bud længere nede.. nogen der umiddelbart kan spotte nogle fejl? 1. Han spørger Marie, om hun vil gifte sig med ham.? 2. Hun spørger ham om han elsker hende rigtig meget?. 3. Moderen spørger sin datter: &... -
Hjælp
ForumindlægJeg har fundet a-værdien i f(x)=155*x^a, og nu jeg skal beregne f(90). Og så skal jeg indsætte a-værdien i f(90)=155*90^a - hvordan skal jeg indsættes i udtrykket…? når a=0,613283.
