Resultater: 18801 til 18820 af 436513
-
En der er dygtig til engelsk?
ForumindlægEr der en der er dygtig til engelsk som kunne tænke sig at hjæple mig med at rette en oversættelse?? Ville være super dejligt hvis der hvad nogle der gad. -
forvirret, opgave svær syens jeg hjæjp
Forumindlægde søde mennesker vil i ikke være søde og hælpe opga ve lyder punktet p har koordinaterne (-5,6) bestem de punkter på y.aksen hvis afstand til p er 13. bestem derefter de ekstate koordinater til de punkter på x aksen hvis afstand til p=13 opgaven skal gi o,-6 og 0,18 -
brøker
Forumindlæghar brug for hjælp til denne opgave håber her er nogen der kan hjælpe mig........ 2x i andene+32-16xbrøkstreg_____________________ (x-2)(x-4)-2(x-4) -
Dieselmotor - hvordan virker den?
ForumindlægJeg ville virkelig påskønne en forklaring omkring, hvordan en dieselmotor virker.(specifikt på tog - også gerne hvad forskellen mellem damplokomotiv og tog med dieselmotor) Hvis nogle har en opgave omkring det, jeg kan læse igennem, eller gider skriver en forklaring herinde, så ville det være per... -
Tryk - Enheder
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor langt nede en dykker befinder sig under vandet. Jeg har udregnet trykket under vandet til værende:2.96 atm. Desuden er trykket over vandet 1 atm. For at finde den dybde som dykkeren befinder sig i, siger jeg: (2.96-1)*10 Men synes dog ikke lige at jeg kan få enhederne... -
Fysik hjælp!!!
Forumindlægsidder lige og har problemer med denne opg; håber der er nogen der kan hjælpe...Radio- og TV-signaler er elektromagnetiske bølger, der bevæger sig med lysets hastighed c=3,00*10^8m/sa) hvor lang tid er et radiosignal om at tilbagelægge 1000km?b) hvor langt kommer et lydsignal i samme tidsrum? -
rettelse
ForumindlægNogen der vil tjekke den for fejl? Oversæt: Guy Fawkes: Selvfølgelig kinder alle engelske skoleelever historien om Gay Fawkes. Han var utilfreds med regeringen I London, fordi den forfulgte katolikkerne. Derfor blev han en af lederne af krudtsammensværgelsen. I 1605 planlagde de sammensvorne at s... -
stamfunktioner.
ForumindlægJeg kan virkelig ikke forstå det med stamfunktioner.Håber en som vil regne denne opgave og forklare hvordan.Vis, at "integrale tegn" x^2+4x-5/(x+2)^2 dx =x^2-2x+1/x+2PLease hjælp mig !Mvh Christine -
Kinematik - mekanik
ForumindlægEn cyklist A kører med konstant fart 12km/t, nærmer sig et stopsignal hvor en anden cyklist B holder stille. Da A er 20m fra B starter B og kører med konstant acceleration indtil han har opnået As fart hvorefter de kører side om side.a) Hvor stor har B's acceleration været?b) Hvor langt fra s... -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Rettelse ?
ForumindlægEr det nogen der har lyst til at tjekke om det er rigtigt, da det genre skal være rigtigt til min fremlæggelse :) Det første er en indledning og det sidste afsnit er en konklusion. According to Geert Hofstede’s Onion Diagram we will describe and analyze the culture of the Aboriginals and us... -
Reaktionsorden
ForumindlægHvordan begrunder man udtrykket : [S2O82-] = [S2O82-]0 – ½ * [S2O82-]0 Ville være dejligt med hjælp :-) -
funktion
Forumindlægskal undersøge funktionsfamilien y=ax^2+bx+c, og er må ikk være 0!skal så undersøge de 4 variable: a,b,c og xs(ekstremumspunktet)På grundlag af skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable.Dernæst skal jeg... -
funktion
Forumindlægf(x)=b*a^x, hvor x tilhører R, a skal være større end 0 og ikke 1. og b skal være større end 0!På grundlag af dette skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable. og det samme skal jeg med f(x)=b*x^a,hvor ... -
Dansk - Spansk, en hurtig kigger (:
ForumindlægHej. Er igang med at lave spansk stil. Stilen hedder Los Chicos de oro. jeg var engang ok til spansk, men efter jeg er begyndt at sløse på spansk, er det selvfølgelig blevet dårligere , men prøver nu at ligeså stille at rette op på det. Jeg vil så høre om der er en der lige vil kigge på min ove... -
fysik - driller
Forumindlægjaaah jeg er næsten lige startet her på gym og har nogle problemer... Bestem rumfanget af 2,5kg glycerol?hva betyder glycerol overhovedet? og hvordan finder man ud af resultatet...? håber jeg kan få mit ønskede svar :) -
ellære hjælp!!!!!!!!!
Forumindlæghej.. hvordan skal jeg finde trådens længde når der angivet; trådens tversnitsareal resistans temperatur s(w) 0,054 ohm*mm^2/m jeg tror jeg skal finde rumfanget men hvrdan? -
Engelsk oversættelse - rettelse/hjælp
ForumindlægRadiserneRadiserne er navnet på en amerikansk tegneserie, som findes i adskillige danske aviser. Dens hovedpersoner er børn, der ofte taler og opfører sig som voksne. Desuden er der Nuser, som er en hund, der elsker at sove på sit hundehus, og som har en meget livlig fantasi. Den Røde Baron ... -
AT enmevalg, SOS!
ForumindlægHej ville man evt. kunne skrive om følgende i At -rejser?? Rejsen fra abe til menneske eller John lennons rejse fra at være en kirkesanger og normal skoleknægt, til at blive skudt fordi han var en af verdens største musikere? (Hvilke fag ville man kunne bruge her?) på forhånd tak! Tusind tak!! -
AT i dansk/historie(samfundsvidenskabelig del)
ForumindlægHej SP Emneforvirringen er da snart total med AT og "Rejser". Forstår at det skal være en fysisk rejse og indtil videre kunne jeg godt tænke mig at kombinere Dansk og Historie. Har ikke samfundsfag længere (havde det på B niveau i 2.g), men er det alligevel muligt at have faget isted...
